התקפל? קושניר הסיר את סרטון ההסתה מהרשת: ‘אמשיך במאבק’

בגלל המלצת חבריו למפלגה או בגלל האיום בתביעה? אחרי שבוע של סערה חוצת מגזרים וביקורת קשה, ח"כ אלכס  קושניר מישראל ביתנו הסיר את סרטון ההסתה כנגד הציבור החרדי
אריה ריבקינד
ו' טבת התש"פ / 03.01.2020 12:58

הסית והתקפל: אחרי שבוע של סערה חוצת מגזרים וביקורת קשה, ח”כ אלכס  קושניר מישראל ביתנו הסיר את סרטון ההסתה כנגד הציבור החרדי מחשבונותיו ברשתות החברתיות.

“בימים האחרונים קיבלתי מאות הודעות תמיכה מאנשים שאני מעריך ומוקיר שהסכימו איתי כי יש צורך אמיתי בדיון על נושא הכנסת שירותי הדת אל תוך מערכות אזרחיות כגון שירותי רפואה”, כתב קושניר.

“יחד עם זאת, חלקם הביעו בפני כי הדוגמה שהצגתי בסרטון מעבירה את הדיון מהנושא החשוב הזה אל העיסוק בסוגיה רגישה מאוד עבור ציבור גדול. חלקם אף נפגעו מדבריי ועל כך אני מצר”.

בשל כך “החלטתי להוריד את הסרטון מהרשת, אך אין זה אומר שאני לא אמשיך במאבק שמטרתו לשמור על האינטרס של הציבור השפוי, שמשרת בצבא, שעושה מילואים, עובד, משלם מיסים ושואף לחיות במדינה יהודית, דמוקרטית וחופשית”.

קושניר, שהפיק את הסרטון, שילב בו איור של הרב שלמה זלמן אוירבך זצ”ל – ונתבע על כך בגין הפרת זכויות יוצרים.

האיור המופיע בסרטון נלקח מתוך ספר הקומיקס ‘הרב כהנא’, אותו הוציאה לאור ישיבת ‘הרעיון היהודי’ בירושלים. אתמול הודיע בא כוחה של ‘הרעיון היהודי’, כי הישיבה תובעת מקושניר פיצויים, לאחר שזה השתמש באיור ללא רשות.

במכתב התראה לפני תביעה שנשלח לקושניר על ידי עו”ד איתמר בן גביר – נאמר: “הסרטון הוא סרטון פוגע ומכפיש, אך בכל מקרה אסור היה לך לעשות שימוש באיור שימוש באיור ללא רשות”.

קושניר נדרש במכתב להסיר את האיור מן הסרטון שהופץ ברשתות המדיה השונות באופן מיידי, וכן לפצות את ישיבת הרעיון היהודי בגין הפגיעה בזכויותיה בסכום של 100,000 שקלים.

לפי דיווח של אנה ברסקי מ’מעריב’, במפלגת ‘ישראל ביתנו’ זעמו על סרטון ההסתה החדש של קושניר. במפלגה טענו כי הח”כ הפיק את הסרטון נגד טהרת המשפחה על דעת עצמו – וגרם נזק.

לפי הדיווח, חבריו לרשימה אף המליצו לו להוריד את הסרטון ולהתנצל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות