הישראלי נוסע שיכור יותר, מהר יותר – ולא מפסיק לסמס

אגף התנועה חושף את הנתונים של 2019: ירידה של 9% בכמות התאונות הקשות • למעלה מ-142,000 נקנסו על מהירות מופרזת • נתפסו 9,774 נהגים שנהגו בהשפעת אלכוהול/סמים • 166,894 קיבלו דו"חות בגלל טלפון נייד • כ-67,000 דו"חות ניתנו בגלל אי מתן זכות קדימה להולכי רגל
חיים טוויל
ג' טבת התש"פ / 31.12.2019 11:44

נתוני אגף התנועה ל־2019 נחשפים: במהלך השנה האחרונה נרשמה עלייה של כ-23% באכיפה, נגד עבירות מסכנות חיים וסך כל הדו”חות עומד על למעלה מ-508,000 דו”חות, במסגרת מתחם העבירות שהוגדר – וזאת בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד שבה נרשמו כ-412,000 דוחות.

גם בעבירות הבריונות הגורמות לתאונות דרכים נרשמה עלייה של 9% ומספר הדו”חות עומד על כ-430,000 דו”חות, בהשוואה לשנה קודמת בה נרשמו כ-397,000 דו”חות תנועה.

מנתוני אגף התנועה עולה:

• נוהגים מהר מאוד – עבירת המהירות מוגדרת כעבירה מסכנת חיים. במהלך השנה האחרונה נרשמו לנהגים למעלה מ-142,000 דו”חות בגין עבירת מהירות באמצעות שוטרים בשטח, לעומת תקופה מקבילה אשתקד בה נרשמו כ-114,804 דו”חות  – מה שמצביע על עלייה של 24% באכיפה בשל עבירה זו.

• נוהגים תחת השפעת אלכוהול – נהיגה תחת השפעת אלכוהול משפיעה דרמתית על השליטה, הריכוז וזמן התגובה של הנהג. בשנת 2019 בפעילות ממוקדת נתפסו 9,774 נהגים שנהגו בהשפעת אלכוהול/סמים, בתקופה מקבילה אשתקד נתפסו 9,361 נהגים. נתון זה מצביע על עלייה של למעלה מ-4% ביחס לתקופה מקבילה.

• עבירת היסח הדעת – טלפונים ניידים הם אחד הגורמים הישירים והעיקריים להתרחשות תאונות דרכים חמורות ואף קטלניות. מנתוני מחלקת מחקר עולה, כי נרשמה עלייה של 35% בכמות הדו”חות שנרשמו לנהגים ביחס לתקופה מקבילה אשתקד, דהיינו נרשמו השנה 166,894 דו”חות בגין עבירה זו, ובשנה מקבילה נרשמו 123,659 דו”חות.

• כלי רכב כבד – מעורבותם בתאונות דרכים קטלניות הינה כ-5% מסך כל תאונות הדרכים. במסגרת שינוי הפעלת היחידה והפריסה במערך ארצי, תוך מיקוד האכיפה נגד נהגי כלי רכב כבדים ומשלחיהם עולה כי במהלך השנה נרשמו כ- 73,000 דו”חות בגין תקינות, בטיחות ועבירות נוספות, ובשנת 2018 נרשמו כ-72,000 דוחות.

• אכיפה ושינוי תרבות הנהיגה באופניים חשמליים בתחום העירוני והבינעירוני –  האכיפה הבלתי מתפשרת הביאה לעלייה של למעלה מ-65% באכיפה נגד רוכבי הכלים החשמליים וזאת ביחס לתקופה מקבילה אשתקד. דהיינו בשנת 2019 נרשמו כ-42,000 דו”חות נגד הרוכבים שביצעו עבירות לעומת 2018 בה נרשמו כ-25,000 דו”חות.

• אי מתן זכות קדימה להולכי רגל ועבירות נוספות – אוכלוסיית הולכי הרגל הנפגעת ביותר קיבלה דגש באכיפה וניתן לראות כי בשנת 2019 נרשמו כ-67,000 דו”חות נגד אי מתן זכות קדימה להולכי רגל וזה מצביע על עלייה של 7% באכיפה בעבירה זו.

• השבתות כלי רכב- כלי הרתעתי חשוב במאבק בקטל בכבישים הינו השבתת הרכב של הנהג ל-30 ימים, בשנת 2018 הושבתו 14,934 כלי רכב בגין עבירות תעבורה לעומת עלייה בשנת 2019 בה הושבתו 15,699 כלי רכב.

הנתונים של תאונות הדרכים:

•  נתון מעודד מציג ירידה של 9% בכמות התאונות הקשות ביחס לשנה קודמת ולמעשה 154 משפחות יצאו ממעגל הסבל של התאונות הקשות.  ב-2018 התרחשו 1,787 תאונות קשות לעומת השנה הנוכחית בה התרחשו 1,633.

• בסך כל תאונות הדרכים הקטלניות בכבישים ברחבי הארץ קיימת עלייה של 10% ביחס לתקופה מקבילה אשתקד. זאת לצד ירידה של 3% בסך כל תאונות הדרכים שהתרחשו שעומד על 11,943.

• בתחום הדו”ג הנמצא בין האוכלוסיות הנפגעות בעיקר, חלה עלייה בתאונות הקטלניות בשיעור של 48% ביחס לשנה קודמת עם 22 תאונות יותר.

• גם בתחום כלי הרכב הכבדים ניתן דגש לאכיפה באמצעות היחידה לרכב כבד הפועלת בפריסה ארצית. לפי הנתונים ניתן לראות כי לא חל שינוי משמעותי במעורבות כלי רכב כבדים בתאונות קטלניות, כאשר מספר התאונות עומד על 48 תאונות קטלניות בשנת 2019 לעומת 49 בשנה מקבילה.

• הולכי הרגל נפגעו הרבה פחות השנה והנתונים מצביעים על ירידה של 7% בהרוגים ביחס לתקופה מקבילה אשתקד.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות