“קו 947 ארוך ומייגע, ידוע לשמצה”: הוארך מעצרו של נהג האוטובוס

אלכסנדר לייבמן, בן 44 מחיפה, נהג האוטובוס קו 947 של 'אגד' - חשוד בגרימת מוות ברשלנות של ארבעת ההרוגים • מעצרו הוארך ב-4 ימים • נהג שעבד בקו: "זה קו מאוד ארוך שאורך במינימום שלוש שעות וחצי. הוא ארוך ומייגע ולא קיימת הפסקה"
חרדים 10
כ"ה כסלו התש"פ / 23.12.2019 10:38

נהג האוטובוס קו 947 של ‘אגד’ שהתנגש בקיר בטון של תחנת נוסעים סמוך לצומת בדק שבכביש 40 ליד נתב”ג, נעצר הבוקר (שני) –  לאחר שנחקר במהלך הלילה בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

הנהג, אלכסנדר לייבמן, תושב חיפה בן 44, הובא הבוקר לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט השלום בראשון לציון. עוד לפני שהחל הדיון הסכימו הצדדים על הארכת מעצרו עד יום חמישי ושחרורו למעצר בית, לאחר מועד זה.

בתאונה נהרגו ארבעה מהנוסעים ונפצעו 14. כעת מאושפזים בבתי החולים פצועה אחת במצב קשה ושניים במצב קל. שאר הפצועים שוחררו לבתיהם.

זהותם של כל ההרוגים טרם התבררה, וגופותיהם הועברו למכון המשפטי באבו כביר, כדי להמשיך בתהליך הזיהוי.

יו”ר ארגון נהגי האוטובוסים, ישראל גנון, אמר בריאיון לתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב’: “הנהגים נמצאים תחת לחץ עצום. יש נהגים שנוסעים שעות בלי הפסקה. אנחנו מתריעים שמדובר בפצצה מתקתקת, חייבים לתת כלים לנהגים להיות רעננים.

“בארץ יש נהגים שנוסעים 12 שעות ואף יותר. חייבים לעשות משהו נגד זה. החקירה תימשך, תמיד הנהג יצא אשם. לא מסתכלים על שרשרת האירועים שהובילה לכך. החברות דוחפות את הנהגים. אני לא יודע אם זאת החלטה של ההנהלה, אבל מצופפים להם את הקווים”.

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מסרה בתגובה: “מצער שיש מי שמנצל את האירוע הטרגי לצרכיו. אנו נמתין לתום חקירת המשטרה. המשרד פועל בשיתוף עם הנהגים ועסוק רבות בשיפור תנאי הנהג. אנו מזמינים את ארגון הנהגים לעבוד איתנו כתף אל כתף על מנת להמשיך ולדאוג לביטחונם של הנהגים”.

יעקב (שם בדוי) שעבד כנהג בקו סיפר בתוכנית קלמן-ליברמן ברשת ב’: “הקו הזה ידוע לשמצה. זה קו מאוד ארוך שאורך במינימום שלוש שעות וחצי. הוא ארוך ומייגע ולא קיימת הפסקה לנהג. לאחר מכן, היינו מגיעים לתחנה, לא מוצאים חנייה ואז הייתה נגמרת ההפסקה וצריך לצאת לעוד נסיעה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות