על הניסים: השביתה המתוכננת של חברת ‘קווים’ בחג החנוכה – בוטלה

אחרי ששר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב למנכ"ל חברת קווים - בו התחייב על העברת התשלומים החסרים בימים הקרובים הוסר איום השביתה בחברה המפעילה את התחבורה הציבורית בביתר עלית ומודיעין עלית • איום השביתה של 'אפיקים' טרם הוסר
שייע קליין
כ"א כסלו התש"פ / 19.12.2019 11:28

בהתערבות שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’, בוטלה השביתה שתוכננה לצאת לדרך מחר בחברת קווים – החברה המפעילה את התחבורה הציבורית בערים החרדיות ביתר עלית ומודיעין עלית.

מחאת חברות האוטובוסים החלה כבר לפני כחודשיים, לאחר שהחשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, החליט לקצץ 20% מתשלומי הסובסידיה החודשית הניתנים למפעילות התחבורה הציבורית. זאת עד לאישור תקציב מדינה חדש.

בעקבות כך החליטו בחלק מחברות התחבורה הציבורית לדומם מנועים לקראת חג החנוכה.

השר סמוטריץ’ שוחח עם מנכ”ל קווים, אריק סיני, ושיגר אליו מכתב אישי מטעמו – המבטיח את העברת התשלום בימים הקרובים. לצורך כך יהיה צורך לכנס את ועדת הכספים הזמנית.

מנגד, איום ההשבתה של חברת אפיקים עדיין קיים. החברה מאיימת להשבית החל מיום ראשון  את האוטובוסים בערים בהן היא פועלת – ביניהן אשדוד, בני ברק, וירושלים.

במכתב לעובדיו, כתב הבוקר מנכ”ל ‘קווים’:

“עובד יקר, עקב אי העברת תשלומי הממשלה עבור נסיעות התח”צ שביצענו בחודשים קודמים, נוצר חשש ממשי לפגיעה בחברה.

“הנהגים ועובדי החברה הינם המשאב החשוב ביותר שלנו, וכמשפחה אחת, לא נרשה לסכן את תשלומי השכר במלואם ובמועדם כפי שנהגנו עד כה. זו הסיבה בגינה יצאנו למאבק ציבורי רחב, כשכל מה שעמד לנגד עיננו הוא הרצון להבטיח מחד את הענקת השירות לציבור ומאידך את יכולת תשלום השכר לעובדים במלואו ובמועד.

“מאמצנו נשאו פרי. בעקבות שיחת שר התחבורה עימי, שיגר השר מכתב אישי מטעמו המבטיח העברת התשלום בימים הקרובים. בהתאם לכך, תמשיך החברה בפעילותה בהענקת שירות לציבור הנוסעים באופן סדיר.

“אני מעריך את התמיכה שגיליתם במאמצי ההנהלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות