הח”כ מש”ס סיפר לח”כי ‘ישראל ביתנו’ מעשה מחריד מתקופת הצאר ניקולאי • צפו

ח"כ ינון אזולאי מש"ס הגיש הצעה דחופה לסדר בנושא: "ייזום תחבורה ציבורית בשבת תוך התעלמות מעמדת רוב אזרחי המדינה" • ציטט את דבריו של ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל על השבת
חרדים 10
כ"ט חשון התש"פ / 27.11.2019 20:39

ח”כ ינון אזולאי מש”ס הגיש היום (רביעי) הצעה דחופה לסדר בנושא: “ייזום תחבורה ציבורית בשבת תוך התעלמות מעמדת רוב אזרחי המדינה ותוך רמיסת הסטטוס קוו”.

את נאומו פתח ח”כ אזולאי: “ושמרו בני ישראל את השבת, לעשות את השבת ברית עולם ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם” – והמשיך: “בימים אלו שהשבת נרמסת בחוצות על ידי ראשי ערים ובעידוד חברי כנסת, כדאי לזכור מהי השבת – אות שהקדוש ברוך הוא נתן לעם ישראל. זה הברית בינינו לבין הקדוש ברוך הוא”.

חבר הכנסת מש”ס בחר לצטט באוזני יושבי המליאה את דבריו של ראש הממשלה מנחם בגין ז”ל: “עוד לא היה עם כזה בעולם. בעלי המלאכה, סנדלרים, חייטים, בעלי עגלות. שבת! מלך היה האיש… מלך. הילדים סביב השולחן, שבת מלכתא, בואי כלה בואי כלה. כל יהודי, מלך. בעיר אין תנועה, אין תזוזה, אין עגלה, שקט מוחלט. גם הגויים מכבדים את השבת. בסלוניקי הנמל היה סגור, כל עובדיו היו יהודים”.

“זה היה מנחם בגין זכרונו לברכה”, אמר אזולאי. “לא היה חרדי ולא חילוני. היה יהודי בלב ובנשמה”.

בהמשך פנה אזולאי לחברי הכנסת של ‘ישראל ביתנו’ שנכחו באולם וסיפר מעשה מחריד ומרגש על מסירות נפש וקידוש ה’ מתקופת הצאר ניקולאי ברוסיה.

בסיום דבריו אמר: “במדינת ישראל, אשר זכינו להיות בה, אין אנו מבקשים למסור נפש. אולם לא צריך להרוג נפש בשביל לחלל שבת. השבת היא מקור הברכה לכל אלו שדואגים לפרנסתם. יחד נוריד את הלהבות ונזכה לשמור שבת מתוך אהבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות