‘אם ליברמן ולפיד יקבלו כח לשלוט, הפוגרום הזה יהיה רק טיפה בים’ 

פוגרום בקריית אתא: עקרו, קרעו ושרפו מזוזות וסידורים • ועקנין: 'אם בארץ כך, למה נלין על אנטישמיות בעולם?' • מלכיאלי: 'חברו יחד למחוק את מורשתנו המפוארת' • אזולאי: 'תוצאת ההסתה של לפידרמן' • ארבל: 'תמרור אזהרה לכולם' • מרגי: 'כשיש דה לגיטימציה לציבור שלם אלו התוצאות'
אריה ריבקינד
ט"ז אלול התשע"ט / 16.09.2019 18:13

ההסתה משתוללת: שריפת המזוזות שנעקרו מדלתות בניין תלמוד תורה ‘ברכת השם’ בקריית אתא הלילה (שני) ושריפת סידורים וספרי קודש – גוררים זעזוע רב.

הילדים הקטנים, תלמידי כיתות א’ ב’, נחשפו למראות מזעזעים, בכל קנה מידה: מזוזות שנעקרו מהדלתות והועלו באש, סידורים קרועים מושלכים לכל עבר, דפי ספרי קודש שרופים – שיד מכוונת דאגה להבעירם.

השר לשירותי דת, יצחק ועקנין אומר לחרדים 10 על הוונדליזם הנורא: “לצערנו אלה הם זרעי השינאה וההסתה של ישראל ביתנו וכחול לבן. לא חרבה ירושלים אלה על שינאת חינם ועל שביזו בה תלמידי חכמים. אם בארץ ישראל כך – למה נלין על האנטישמיות המתפשטת בכל העולם.

“בשעה גורלית זו אנו הציבור המאמין בה’ יתברך נוסיף אהבת חינם לכל אדם באשר הוא ויהי רצון שה’ יומר די לצרותינו וירחם עלינו אמן”.

ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס אומר לחרדים 10: “אין ספק כי המראה המזעזע הבוקר בתלמוד תורה בקריית אתא הינו תוצאה ישירה של ההסתה אותה מובילים יאיר לפיד ואביגדור ליברמן, אשר חברו יחד בכדי למחוק את מורשתו המפוארת של היהודי בכל מחיר”.

מלכיאלי הוסיף: “על כל בר דעת להבין כי במידה והצמד הללו יקבלו מחר כוח לשלוט, הרי שנתקשה להתקיים בארץ כיהודים מאמינים והפוגרום הבוקר הינו רק טיפה בים עכור ואכזר”.

ח”כ ינון אזולאי מש”ס: “לצערי זוהי תוצאה של הסתה חמורה מבית היוצר של לפידרמן. אני קורא למשטרה להתייחס לנושא ברצינות ולהשקיע משאבים בכדי לשים יד על אותם פורעים אלימים ששהותם במרחב הציבורי הוא סכנה ממשית למרחב הציבורי”.

יו”ר ועדת החינוך של הכנסת, ח”כ יעקב מרגי: כשיוצאת אש ההסתה היא לא מבדילה בין קוצים לגדיש. אם יש דה לגיטימציה לציבור שלם, אלו התוצאות – והזהרנו פעם אחר פעם שלמחרת הבחירות יש לנו אחריות משותפת לדו קיום במדינה”.

ח”כ משה ארבל: “המחזות הקשים בהם רואים שריפת ספרי קודש וחילול תלמוד תורה בקריית אתא, בהמשך ישיר לשריפת פרוכת ארון הקודש בבית הכנסת הגדול בפתח תקוה – אמורים להדליק לכולנו תמרור אזהרה.

“שיח השנאה וההסתה המסוכן עלול להימשך גם אחרי הבחירות יחד עם פירותיו הבאושים. מקבל על עצמי לעשות יותר למען שיח נקי ומכבד ומעט מהאור ידחה הרבה מן החושך. כל זאת יחד עם ציפיה מגורמי אכיפת החוק לפעול למציאת העבריינים”..

פוגרום בת”ת בקריית אתא: עקרו מזוזות ושרפו, קרעו סידורים

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רחמנא ליצלן אם זה היה בחו"ל זה היה כתבה ראשית בכל אתר חדשות
    16/09/2019 20:44
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בישראל אפילו לא מגיבים אוי…. תורה תורה חיגרי שק …

  2. מעשה יידיי בניי שטן ועוולה
    17/09/2019 09:40
    חיימון
  3. מעניין…. אם זה היה מבוצע במשרדיי מפלגת שמאל כלשהי,היתה מיד מבוצעת חקירת משטרה ,וזאת מסיבה אחת הנראית לעין,מסמכים פוליטיים שיקריים ומסולפים,חשוביםציותר מכתביי דת,וחוץ מזה בציניות….לא נתניהו לא חוקרים,בושו והיכלמו עוכריי ישראל,ושונאיי אחיהם ובניי עמם.

  4. גם לצורר ימ"ש לא האמינו. ככה זה התחיל שם
    17/09/2019 17:58
    סימבה
  5. בשביל זה צריך לדעת להילחם ולהשיב אש. שלא ינסו שוב את תרי הגזים

  6. כנסו
    17/09/2019 19:06
    אשה
  7. בטוחה שאלו לא יהודים!אלא רוסים גויים שעלו בחוק השבות המהולל!!

  8. מחריד!
    17/09/2019 19:53
    זהבית
  9. לא ייאמן לאן הגענו! ה’ישמור ויציל! מזכיר מראות קשים מזמנים קשים לעמינו…

  10. ארורים זרע עמלק העונש שלכם רק מהילדים שלכם
    18/09/2019 17:06
    בועז
  11. לא יאחר היום והילדים שלכם ישלמו לכם
    אתם אנשים רעים