כך הוסגר ממקסיקו אסיר מסוכן שהתחפש לחרדי וברח לפני 18 שנה

העבריין ארז אקרישבסקי, שנידון ל-18 שנות מאסר בגין נסיונות רצח, נמלט מהכלא ב-1998, לאחר שניצל חופשה כדי לצאת מהארץ עם מסמכים מזויפים • מעצרו במקסיקו בוצע בשיתוף פעולה עם האינטרפול
יוני גרין
כ"א תמוז התשע"ט / 24.07.2019 15:39

משטרת ישראל, באמצעות נציגיה באינטרפול, בדרום אמריקה ובאירופה הובילה היום (רביעי) למעצר בישראל את האסיר הנמלט ארז אקרישבסקי.

אקרישבסקי  ברח מישראל לפני כ-18 שנה, בעת שהיה בחופשה מהכלא, זאת לאחר שהורשע בניסיון רצח כפול של אב ובנו באזור שוק הכרמל בתל אביב בשנת 1998, על רקע סכסוך כספי ובעבירות נלוות של זיוף.

לאחר ניסיון החיסול הוא ירד למחתרת, ולבסוף אותר במלון בירושלים כשהוא מחופש לחרדי, ונעצר רגע לפני שנמלט מהארץ, מצויד בדרכון אמריקני ובכרטיס טיסה לבלגיה. הטיסה המריאה שש שעות אחר כך.

בתום משפטו הוא נדון ל-21 שנה במצטבר. בעקבות ערעורו קוצר העונש ל-18 שנה.

לאחר ריצוי חלקי של שלוש שנים,  יצא ארז בשנת 2001 לחופשה מהכלא, במהלכה נמלט לחו”ל בתיעוד מזויף – והוכרז ‘אסיר נמלט’.

בשנת 2004, לאחר מאמצים ושיתופי פעולה מודיעינים ומבצעיים בין משטרת ישראל לרשויות אכיפה בחו”ל, הוא נלכד בארגנטינה בחברת דמויות עברייניות נוספות, והיה נתון לתהליך הסגרה ארוך לישראל.

אקרישבסקי הוכרז בבימ”ש בארגנטינה ‘בר הסגרה’, אולם התהליך לא הושלם מאחר והוא נמלט גם מארגנטינה, בעת ששהה במעצר בית.

אקרישבסקי נחת לפנות בוקר בישראל, כשהוא מלווה בשוטרי משטרת ישראל, זאת לאחר שנעצר על ידי רשויות האכיפה במקסיקו, כאשר נשא מסמכים מזויפים.

המעצר בוצע בסיוע ובשיתוף פעולה של אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל והאינטרפול.

“פעילות מורכבת ומקצועית זו נעשתה במסגרת הלחימה הנחושה של משטרת ישראל כנגד הפשיעה החמורה והמאורגנת, וכנגד פעילותם הפלילית בארץ ובעולם של עבריינים ישראלים”, אומרים במשטרה. “ההיבט הבינלאומי מהווה נדבך מרכזי בפעילות האכיפה של משטרת ישראל, לאור התעצמות הפשיעה הגלובאלית והשלכותיה על מפת הפשיעה בישראל”.

עוד נמסר: “מערך נציגי משטרת ישראל בחו”ל מהווה ‘חוד החנית’ לקידום היעדים האסטרטגים והטאקטים של משטרת ישראל בחו”ל. איתורו ומעצרו של החשוד התאפשר לאחר מבצע מורכב ומשולב בין מספר מדינות”.

מיד עם נחיתתו של אקרישבסקי והשוטרים בנתב”ג, הוא הועבר לשירות בתי הסוהר להמשך ריצוי מאסרו. היום הוא לא יובא לדיון בהארכת מעצר .

“משטרת ישראל תמשיך למקד אכיפה נגד תופעות פשיעה חמורה, תוך הפעלת כוחות משימה ואמצעים מיוחדים, בארץ ובכל רחבי העולם, על מנת לחשוף עבירות המסכנות את בטחון הציבור ופוגעות בשלומו ולהביא את מבצעי העבירה לדין”, אמרו במשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות