נלכד נהג המרצדס הערבי שפגע בכוונה באופנוען, אב ל-6 – ונמלט

כשבועיים לאחר ש"מרח על הכביש" את ליאור מזרחי, בן 50 ואב לשישה, מהמועצה האזורית יבניאל - עצרו חוקרי המשטרה את הנהג, בן 24, תושב אחד הכפרים בצפון • מעצרו הוארך עד ליום חמישי • "אין להם בעיה לרצוח. זה בלתי נתפס, אני אבא ל-6 ילדים, לחשוב שעוד שניה יכלו להיות…”
חיים טוויל
כ"א תמוז התשע"ט / 24.07.2019 17:20

כשבועיים לאחר שנהג מכונית מרצדס פגע במכוון באופנוע עליו רכב ליאור מזרחי בכביש 65, סמוך לכפר קרע, פצע אותו באורח בינוני ונמלט מהזירה – לכדו חוקרי המשטרה את הנהג.

ב-9 ביולי, בשעות הערב, התקבלו דיווחים של נהגים למוקד 100 של המשטרה על שני כלי רכב הנוסעים בפראות על כביש 65, לכיוון צומת עירון, תוך שהם מסכנים את הרכבים הנוסעים על הכביש.

בנוסף התקבל דיווח על אחד משני כלי הרכב, שככל הנראה פגע והפיל רוכב אופנוע, שנפצע באורח בינוני – ונמלט מהזירה.

רוכב האופנוע, שפונה לבית חולים תיעד את האירוע במצלמת דרך. הסרטון פורסם בחרדים 10, לצד סרטון נוסף בו הוא מתועד בבית החולים ומגולל את האירוע.

הפצוע ליאור מזרחי, בן 50 ואב לשישה, מהמועצה האזורית יבניאל, סיפר את שאירע קודם לתאונה: “נסעתי בכביש 65 לכיוון צפון כשלפתע מרצדס לבנה פשוט נצמדה אלי וחתכה אותי. היה פסע ביני לבינו.. האטתי את הנסיעה והפעלתי את המצלמה כדי לתעד את מספר הרכב. כשהגענו לכיוון הצומת הבאה, כפר קרע, הרכב האט את הנסיעה, וכשהגעתי במקביל אליו הם עדיין לא נרגעו. פתחו את החלונות ובתוך הרכב זיהיתי ארבעה או חמישה בני מיעוטים שהחלו לקלל ולהתפרע, אחד אפילו הוציא את הראש שלו מהחלון”.

צילום: חוננו

הוא הוסיף ותיאר את רגעי התאונה: “בצורה פתאומית נהג הרכב פשוט הסיט את הרכב שלו אלי, שבר ימינה, פגע בי תוך כדי נסיעה, והעיף אותי. אני נמרחתי על הכביש והאופנוע המשיך להידרדר. והם פשוט המשיכו לנסוע. אין להם בעיה לרצוח בנאדם. זה בלתי נתפס, שבקלות אפשר לרצוח עוברי אורח. אני אבא לשישה ילדים, לחשוב על זה שעוד שניה יכלו להיות…”

בשלב זה החלו חוקרי ובלשי היחידה המרכזית לבצע פעולות חקירה ואיתור, תוך שימוש במגוון אמצעים טכנולוגים ואחרים.

לאחר חקירה מאומצת, בשיתוף חוקרי תאונות דרכים של מחוז חוף, הצליחו השוטרים לפני יומיים לאתר חשוד, יליד שנת 1995, תושב אחד הכפרים בצפון, אשר נהג ברכב בזמן פגיעתו באופנוע. בנוסף התברר כי רישיון הנהיגה שלו פקע מחודש מאי השנה.

הרכב שנתפס. צילום: דוברות המשטרה

עם איתור החשוד, בוצע ביום שני האחרון חיפוש בביתו שבצפון לאיסוף ממצאים, ורכבו שהיה מעורב בפגיעה נתפס לחקירה.

החשוד נעצר לחקירה בגין תקיפה בנסיבות מחמירות באמצעות רכב וכן הפקרה לאחר פגיעה.

אתמול, בדיון בבקשה להארכת מעצרו, החליט בימ”ש השלום בחדרה להשאירו במעצר עד ליום חמישי.

היום התקיים עימות בינו ובין מזרחי בו הוכחה כוונת התקיפה של החשוד.

עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את מזרחי במימוש זכויותיו כנפגע עבירה: “אנו מברכים את ימ”ר את”ן על תפיסת החשודים, מקווים שהחקירה תמוצה וכך הדין ימוצה עם החשודים אשר סיכנו בזדון את חייו של ליאור וחיי נהגים נוספים. אנו נמשיך ללוות את התיק גם בשלב הדיונים המשפטיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות