המשפחה שגרה בבית אמו של הרבי מליובאוויטש עוזבת. והסיבה טובה

בני הזוג יעל ובועז כהן, פרויקטורית ואופטיקאי, לא ידעו שהם גרים בדירה מיוחדת • עד שיום אחד הייתה דפיקה בדלת ומעבר לעינית הם ראו אדם שנראה כמו חסיד חב"ד • מאז מבקרים רבים עלו אליהם לרגל
נתן פרל
י"ג תמוז התשע"ט / 16.07.2019 16:33

היום (שלישי) יעלו לארץ בני משפחת כהן מפריז בטיסה מיוחדת של ‘הקרן לידידות’. יחד איתם יגיעו עוד 107 עולים מצרפת.

בני משפחת כהן נפרדים מחייהם בצרפת, אבל גם מבית מיוחד: הבית של הרבנית חנה שניאורסון ע”ה – אמו של הרבי מליובאוויטש, בעת שהתגוררה בפריז.

בני הזוג יעל ובועז כהן, פרויקטורית ואופטיקאי, חוו משבר גדול כאשר ביתם הפריזאי עלה באש בשנת 2004. הם היו זוג צעיר עם תינוק שמצא את עצמו ללא מקום לגור בו וכל זיכרונותיהם עלו באש.

רבים מבני הקהילה שלהם, כולל מקום העבודה של יעל באותו הזמן, נרתמו לעזור ובמאמץ משותף אותרה דירה צנועה בבניין רב קומות, כשנה לאחר השריפה.

“חיינו בדירה ולא היה לנו מושג מה הערך ההיסטורי שלה”, סיפר בועז שהגיע לארץ על מנת למצוא דירה ועבודה לפני ששאר המשפחה תגיע. “יום אחד, יום אקראי לחלוטין, הייתה דפיקה בדלת ומעבר לעינית ראינו שעומד אדם שנראה כמו חסיד חב”ד, פתחנו לו את הדלת והוא היה נראה נרגש ביותר”.

מעבר לדלת עמד הרב שמואל בוטמן, מנכ”ל צעירי חב”ד בניו יורק –  שהיה עסוק אז במחקר אודות קורת חיי הרבי מליובאוויטש בפריז. הוא ניסה במשך זמן מסוים לאתר את המיקום המדויק של בית אמו של הרבי בפריז.

בדרך לא דרך הוא הצליח להיכנס לתוך בניין המגורים, ושם עבר דלת-דלת עד אשר מצא דלת עם מזוזה. ללא היסוס הוא דפק בדלת ונדהם לגלות שהדיירים בדירה באותו הזמן הם יהודים בעצמם.

“זהו בית בעל משמעות גדולה עבור חסידות חב״ד שכן הרבי היה מגיע למקום פעמיים ביום ומעביר שם גם שיעורים מפעם לפעם”, מספר הרב בוטמן.

אמו של הרבי מליובאוויטש הצליחה להימלט מידי הקומוניסטים לפריז בשנת 1947 – במבצע הבריחה של חסידי חב”ד, שהתחזו לאחר מלחמת העולם השניה לפולנים. הרבי מליובאוויטש, שכבר התגורר אז בניו יורק, נסע בשלב זה חזרה אל פריז על מנת לשהות לצד אימו, אותה לא ראה 18 שנה, עד אשר היא תוכל להצטרף אליו לארה״ב.

בני הזוג כהן נשארו לגור בבית הרבנית שניאורסון עד מועד עלייתם השבוע, עלייה שהם מבצעים בכדי לשפר את עתיד ילדיהם, כלשונם.

“אל הבית הגענו לגמרי במקרה, אבל מאז שהתגלה שאנחנו גרים בביתה של הרבנית חנה שניאורסון, מבקרים רבים עלו אלינו לרגל”, סיפר בועז כהן. ״היום אנחנו נפרדים מהבית שלנו בצרפת ועולים לביתנו החדש בישראל. על אף הפרידה מהבית המיוחד הזה, אנחנו נחושים לעלות לישראל, לירושלים ולהצטרף למשפחתנו המורחבת שגרה בה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות