250 בני ברקיות שבילו בחוף בנתניה ‘נתקעו’. איפה ישנו הלילה? • צפו

יותר מ-250 נשים, נערות וילדים מבני ברק, שהגיעו אל חוף הים הנפרד בנתניה, 'נתקעו' בחזרתן מהים - בשל ההפגנות האלימות של יוצאי אתיופיה • בקרית צאנז התארגנו העסקנים והתושבים כדי לארח • כך זה נראה
יוסף גרינבוים
ל' סיון התשע"ט / 03.07.2019 01:07

מי כעמך ישראל: יותר מ-250 נשים, נערות וילדים מבני ברק, שהגיעו היום (שלישי) אל חוף הים הנפרד בנתניה, ‘נתקעו’ בחזרתן מהים – ללא יכולת לשוב לביתן, בשל ההפגנות האלימות של יוצאי אתיופיה.

בעקבות כך, התארגנו תושבי קרית צאנז כדי לסייע להן. העסקנים המקומיים פתחו את בנין מרכז החסד ובניין הסמינר, עם אש”ל מלא, כאשר תושבים מהקריה החסידית ירדו מבתיהם עם מאפים, בגדים, שתיה, ומזון לתינוקות.

במהלך הערב ריכזו מנהלי הסמינר את הבנות הצעירות במבנה נפרד מהנשים והילדים – לתוכנית מיוחדת.

במקביל, עסקני צאנז ניסו למצוא פתרון תחבורתי, שיוביל את הנשים והילדים לעיר התורה והחסידות, אולם למרות כל המאמצים הם נאלצו להודיע כי לא תהיה תחבורה הלילה.

לאור זאת, תושבי קרית צאנז מארחים בביתם נשים וילדים, בעוד מחסן הכנסת אורחים של צאנז סיפק מזרונים בשל מחסור במיטות לאחר סידור החדרים.

קבוצה של יותר מ-10 נשים התייצבו בהתנדבות במבני הכנסת האורחים ובנין הסמינר – שם ישהו כל הלילה יחד עם הבנות ששוכנו במקום.

לבסוף, במאמצים מיוחדים של עסקני צאנז, הושגה לאחר השעה 1:00 בלילה תחבורה עבור 40 מהתאכסנות, שיצאו מהקריה לאחר האירוח הקצר, כשהן מצוידות במזון ושתיה. השאר נותרו לישון בבתי תושבי קרית צאנז, מאחר ולא רצו להעיר את הילדים בשעה כה מאוחרת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבעיה היתה גם בכיוון ההפוך: נשים שנתקעו בדרך חזרה מבני ברק לנתניה. שם היה איזה נהג צדיק שעזר...
    03/07/2019 01:29
    .
  1. והסכים להעלות אותן לאוטובוס שנסע ליעד אחר ולהוריד באמצע הדרך סמוך לנתניה.