ביבי: לא נסבול את חסימות הצירים • המשטרה: מפזרים המפגינים בכוח

עשרות צמתים ברחבי הארץ נחסמו: 47 שוטרים נפצעו השר לביטחון הפנים וממלא מקום המפכ"ל כינסו דיון חירום • השוטרים קיבלו הוראה: להפסיק את האלימות תוך שימוש בכוח ובמטרה למנוע המשך פגיעה בנפש וברכוש
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ל' סיון התשע"ט / 02.07.2019 23:26

מחאת יוצאי אתיופיה הפכה לאלימה: 47 שוטרים נפצעו ו-60 מפגינים נעצרו לאחר שהתפרעו, הפרו את הסדר הציבורי ותקפו שוטרים באלימות.

בעקבות ההסלמה וחסימת עשרות צמתים ברחבי הארץ החליטו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וממלא מקום מפכ”ל המשטרה ניצב מוטי כהן לכנס דיון חירום.

בהודעה של המשטרה נאמר: “במהלך היומיים האחרונים, משטרת ישראל אפשרה למפגינים את חופש המחאה והביטוי במספר מוקדים ברחבי הארץ תוך הכלה וגילוי איפוק רב מצדם של השוטרים.

“המשטרה ניהלה שיח רציף ונקטה במאמצי הידברות ממושכים במטרה למנוע אלימות מכל סוג שהיא, ובפרט פגיעה בשוטרים, אזרחים ורכוש”.

במשטרה אומרים, כי “לאור מעשי אלימות הקשים מצד מפגינים רבים, שהובילו לפציעתם של עשרות שוטרים במהלך היממה האחרונה ולפגיעה בסמלי שלטון,
הנחה מ”מ מפכ”ל ניצב מוטי כהן, לא לאפשר כל גילוי אלימות ולפעול בתקיפות כנגד מפירי הסדר ופורעי חוק”.

בעקבות כך, “המשטרה פועלת כעת לפזר את המפגינים ולהפסיק את האלימות תוך שימוש בכוח ובמטרה למנוע המשך פגיעה בנפש, ברכוש ובכל משתמשי הדרך”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב בסרטון וידאו למוחים: “כולנו מתאבלים על מותו הטרגי של הנער סולומון טקה. אנו מחבקים את המשפחה, אנו מחבקים את העדה האתיופית. היא יקרה לי, היא יקרה לנו. אלה לא מילים בעלמא”.

נתניהו הוסיף: “אני יודע שיש בעיות שעוד צריך לפתור, עמלנו קשה וצריך לעמול עוד כדי לפתור אותן. אבל אני מבקש מכם דבר אחד – הפסיקו את חסימות הצירים. אנחנו מדינת חוק, לא נסבול את חסימות הצירים. אני מבקש מכם, נפתור את הבעיות יחד תוך כדי כיבוד החוק”.

נשיא המדינה ראובן ריבלין קרא הערב להימנע מגילויי אלימות במסגרת מחאת העדה האתיופית.

“‏אני קורא לכולנו, בתוך השבר, לשמור על האיפוק והמתינות”, צייץ הנשיא. “הזעם, אסור לו שיבוא לידי ביטוי באלימות. קומץ המוחים שבחר באלימות – איננו פני המחאה, ואסור שיהיה פני המחאה המובנת לכולנו מאוד. בואו נשב יחד עם כל הגופים האחראים לשלום אזרחי ישראל. רק כך, בשיח פתוח ונוקב ככל שיהיה, נגיע לשינוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איזה אפס
    03/07/2019 10:15
    משה
  1. זה מה שיש לך להגיד? לשמור את הסדר?