מרן הגרי”ג אדלשטיין: ‘רוצה לראות מה כתוב במודעה? מה זה משנה לך?

מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הגיע למסור שיחה בפני תלמידי ישיבת פוניבז' לצעירים - ועורר על לימוד שמביא ל"משמחי לב" ולהימנע מבזבוז זמן
יוסף גרינבוים • צילום: מוטי גרין
כ' סיון התשע"ט / 23.06.2019 14:34

מסע ההדרכה בהיכלי הישיבות והכוללים: נשיא מועצת גדולי התורה של ‘דגל’, מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין, הגיע למסור שיחה בפני תלמידי ישיבת פוניבז’ לצעירים.

בדבריו עורר מרן ראש הישיבה על לימוד שמביא ל”משמחי לב” – ואמר: “בשמחה זה גם כן מהדברים שהתורה נקנית בהם… בארבעים ושמונה דברים, יש בהם שני דברים של שמחה. כתוב בשמחה, והשמח בחלקו, השמח בחלקו וגם בשמחה.

“בשמחה זה שהוא לומד עם שמחה, יחד עם שמחה, בשעה שהוא לומד התורה משמחת אותו, בשעת הלימוד יש שמחה, התורה עצמה משמחת, משמחי לב”.

מרן הגרי”ג אדלשטיין עורר גם שיש להימנע מבזבוז זמן, של תהיה בטלה. “על כל פנים בדברי תורה צריכים ניצול הזמן, יש הרבה זמן שהולך לבטלה. יש בטבע האדם סקרנות, סקרנות, מעניין אותו… הוא הולך ברחוב ויש מודעות ומעניין מה ה… הוא רוצה לראות מה כתוב במודעה הזאת. אבל מה זה משנה לך? זה לא נוגע לך, מה זה מעניין.

“יש חדשות, יש עיתונים, כולם רוצים לקרוא עיתונים, ומה הרווח? זה מעניין, אבל זה נוגע למעשה? מה אתה מרוויח מזה אם אתה יודע מה נעשה באמריקה, מה זה משנה לך? זה מעניין, אבל זו סקרנות וזה בטלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות