כשרבי גרשון זצ”ל השתטח על הרצפה כדי לבדוק את החמץ • צפו

חשיפה: מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל כורע על הרצפה ומחפש בחורים ובסדקים חמץ בסלון ביתו • צפו בתיעוד האלפים שהגיעו ל'הקבלת פני רבו' ברחוב ראב"ד  בפסח • ומה אמר על הגאולה בחודש ניסן? 
יוסף גרינבוים
ט' ניסן התשפ"ד / 17.04.2024 20:11

במלאות אחד עשר חודש להסתלקות מרן ראש בישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ”ל: מכון ‘דרכי החיזוק’ חושף תיעוד מיוחד של מרן זצ”ל בודק את החמץ בביתו בשנותיו האחרונות.

בתיעוד נראה מרן הגרי”ד כורע ברך ומשתטח על הרצפה בעצמו, ללא עזרה, ובודק עם נר דולק את החמץ מתחת לארון הספרים בסלון ביתו שברחוב ראב”ד.

בני ביתו מציינים, כי מרן היה מקפיד עד הפסח האחרון לחייו לבדוק בעצמו את הבית ביסודיות, ולוודא בעצמו שלא נשאר אף פירור חמץ.

בקליפ שהשיק  מכון ‘דרכי החיזוק’ נחשפים גם תיעודים מ’הקבלת פני רבו’ בחול המועד פסח, כפי שהיה בכל חול המועד בשנים האחרונות, כאשר אלפים צבאו על הבית ברחוב ראב”ד בכדי להקביל את פניו של מרן ולהתברך בברכת החג.

בשל העומס הרב, נבנו מדרגות מיוחדות לכניסה אל הבית ובתיעוד ניתן לראות את האלפים עוברים במהירות להתברך.

ברקע הסרטון מושמע ניגון עם המילים באידיש – “אזוי פיל מרור אזוי פיל צרות טאטע לעבן איך ויל די פרעגן ווען קימט שוין דע לעכטיג שעה” (ובתרגום לעברית – כל כך הרבה צער, כל כך הרבה צרות, אבא, אני רוצה לשאול אותך מתי מגיעה השעה הנכונה).

ובסיום הקליפ מובאים דבריו של מרן הגרי”ג בהם עורר על הגאולה הקרבה ובאה: “בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל, הגאולה העתידה שתהיה במהרה בימינו שנזכה לזה גם כן יהיה בניסן”. וסיים את דבריו: “אנחנו עכשיו בניסן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות