ח”כ אורי מקלב: ראש העיר טבריה מגיע עם קופה של שרצים מאחוריו

ח"כ מקלב במליאת הכנסת: "מעשיו של ראש עיריית טבריה - תופעה ולא מקרה בודד. על המשטרה לחקור את הנושא בחומרה" • השר לביטחון פנים: סמכויות המשטרה מוגבלות
אריה ריבקינד
כ' כסלו התשע"ט / 28.11.2018 17:02

חבר הכנסת אורי מקלב פנה היום (רביעי) במליאת הכנסת אל השר לביטחון פנים גלעד ארדן בדרישה לנקוט בכל ההליכים החמורים כנגד ראש עיריית טבריה, רון קובי – זאת לאור מעשה אלימות והשגת גבול בבתי כנסת ומקומות ציבוריים בעיר טבריה.

מקלב פתח: “לידיעתך, אדוני השר, מעשיו של ראש עיריית טבריה, הינם תופעה החורגת מדרך העולם בו נבחרי ציבור מכבדים את התושבים. לאחר שהגישו תלונה, עשה שוב וחזר לבית הכנסת ושוב עשה את אותו מעשה.

“מעבר לכך”, המשיך מקלב, “ראש עיריית טבריה נכנס לכהונתו החדשה עם קופה של שרצים מאחוריו”.

ח”כ אורי מקלב הציג בדבריו את תלונות מבקר העירייה, שהגיש נגדו תשעה תיקים, חלקם על העלבת עובדי ציבור וחלקם למשל על פגיעה בפרטיות – העלאת רחפן מול ביתו של חבר מועצה וכדומה.

מקלב ציטט את מכתב מבקר עיריית טבריה לפרקליטות, ואת דברי ח”כ מיקי רוזנטל לפני שלושה שבועות בוועדת הביקורת של הכנסת, “כשאמר לאיש הזה, שהוא לא הכיר אותו קודם: ‘מזל טוב, ברכות על המינוי. אתה לא תגיע רחוק, אתה תגמור בכלא'”.

מקלב הוסיף: “מדובר על דרך, לא מדובר רק על ‘ארחי פרחי’. דרך העולם ש’ארחי פרחי’ פוגעים, מעליבים ומאיימים על נבחרי ציבור. כאן מדובר בדיוק הפוך – בתופעה לא מדרך העולם שנבחר ציבור מאיים, פוגע ומבזה אנשים. לכן החשש הגדול – אנשים מצד אחד איבדו את האמון בהגשת תלונות. התלונות לא מקבלות טיפול.

“לא מדובר במקרה, אלא מדובר בתופעה תקדימית שלא הייתה כמותה. הטיפול והגישה לגבי התלונות לראש העיר – זה דבר חריג שאזרחים מתלוננים על ראש העיר על אלימות ועל פגיעה ועל איומים. זה צריך לקבל טיפול מהדרגים הגבוהים. זה לא יכול להיות רק תופעה מקומית, אחרת הם לא יודעים ואין להם האומץ לטפל מול ראש עיר נבחר בתלונות חמורות כאלה של תושבים”.

השר לבטחון פנים השיב כי סמכויותיה של המשטרה בנושא זה מוגבלות, וכי כאשר מדובר בתלונה כנגד ראש עיר מכהן, הסמכות להורות על פתיחת חקירה והמקום שבו החקירה הזאת תתנהל, היא לא בסמכות תחנת המשטרה המקומית. “זה בדרך כלל מתבצע על ידי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, לפעמים או לרוב בהתייעצות גם עם פרקליטות המדינה. וכאן זה נמצא עדיין בתהליך כזה, ובימים הקרובים תהיה החלטה והמתלוננים כמובן יקבלו עדכון ברגע שתהיה החלטה בתיק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האירוניה התעוררה
    29/11/2018 15:01
    אני
  1. האירוניה קמה לתחיה והפכה את הקערה על פיה, ואז חזרה אל מקום מנוחתה