מפרקים? כחלון ודרעי לביבי: ללכת לבחירות • ייפגש עם בנט רק מחר

נתניהו נפגש עם יו"ר כולנו שאמר לו: "טובת המשק והכלכלה מחייבים ללכת לבחירות מהר ככל הניתן" • כחלון הבהיר שהוא מוכן להוביל את המהלך בתיאום עם נציגי המפלגות‎ • דרעי לנתניהו: "אחרי דברי כחלון - טובת המדינה מחייבת הליכה מוסכמת לבחירות"
אריה ריבקינד
ז' כסלו התשע"ט / 15.11.2018 13:17

הולכים לבחירות? שר האוצר משה כחלון הבהיר לראש הממשלה נתניהו, בפגישה שקיימו היום (חמישי), כי לדעתו במצב שנוצר יש לקבוע תאריך לבחירות.

כחלון אמר לנתניהו: “במצב הנוכחי, הדבר הנכון ביותר עבור אזרחי ישראל וכלכלת ישראל הוא ללכת לבחירות מוקדם ככל הניתן”.

בפגישה הוסיף שר האוצר כי היציבות הנדרשת כרגע לא ניתנת להשגה במצב הנוכחי, ולכן “המעשה האחראי ביותר הוא הקמת ממשלה חדשה, חזקה ויציבה”.

כחלון הבהיר כי הוא מוכן להוביל את המהלך בתיאום עם נציגי המפלגות‎.

גם יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי, נפגש בצהריים עם ראש הממשלה, ואמר לו כי בעקבות הודעת שר האוצר, משה כחלון, כי יש ללכת לבחירות מהר ככל האפשר, צריך לתאם מועד בחירות מוסכם עם ראשי המפלגות.
השר דרעי הוסיף כי טובת המדינה מחייבת הליכה מוסכמת לבחירות.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ הגיב לדבריו של כחלון בטוויטר: “אחרי שלוש וחצי שנים שבהם כחלון מנהל כלכלת בחירות פופוליסטית וחסרת אחריות, הבלוף מתחיל להתפוצץ. עומק הגירעון נחשף וכך גם הכישלון בהורדת מחירי הדיור. בחודשים הקרובים המצב רק יחריף והציבור יבין שכחלון נכשל בענק. לכן צריך בחירות כמה שיותר מוקדם רגע לפני ההתרסקות”.

נתניהו ייפגש היום עם כל ראשי סיעות הקואליציה כדי לגבש החלטה האם להמשיך ולקיים את הקואליציה או להקדים את הבחירות.

נתניהו היה אמור להיפגש גם עם השר נפתלי בנט, כדי לדון עמו בדרישה לקבל את תיק הביטחון כתנאי שלא ללכת לבחירות, אולם הפגישה נדחתה למחר בבוקר.

בעקבות כך הודיע בנט כי ייתן הצהרה בשעה 16:00.

לאחר סבב הפגישות צפוי נתניהו לקבל החלטה – האם לקבוע מועד מוסכם קרוב לבחירות כלליות או לנסות לפעול לייצוב הקואליציה הנוכחית עם 61 חברי כנסת.

יו”ר הקואליציה ח”כ דודי אמסלם אמר היום על היכולת של הקואליציה לתפקד עם 61 חברי כנסת בלבד: “באופן בסיסי קשה לנהל כך קואליציה מבחינת הכנסת. אנחנו נמצאים בתקופה לא פשוטה בכנסת מבחינת ההתנהלות של הח”כים. אני לא חושב שצריך ללכת לבחירות מחר בבוקר יש עוד כמה משימות, אבל לאחר מכן כן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות