עיריית ת”א עתרה נגד ישראל כ”ץ: לחדש עבודות גשר יהודית בשבת

בעירייה דורשים לחייב את חברת נתיבי איילון להמשיך את העבודות בגשר יהודית כמתוכנן - עד להכרעה בהחלטת השר כץ לדחות בגלל שבת • טוענת: העיכובים גורמים נזק כבד לתושבי תל אביב.
אריה ריבקינד
כ"ד תשרי התשע"ט / 03.10.2018 16:20

עיריית תל אביב-יפו הגישה היום (רביעי) עתירה לבג”צ נגד שר התחבורה ישראל כץ ונגד חברת נתיבי איילון – בעקבות החלטת השר עצור את העבודות להקמת גשר יהודית בשבת, מעל נתיבי איילון.

עתירת העירייה לבית המשפט כוללת בקשה למתן צו ביניים, המשעה את החלטת שר התחבורה לעכב או להפסיק את העבודות על גשר יהודית ומחייב את נתיבי איילון להמשיך את העבודות לביצוע הגשר כמתוכנן עד להכרעה בעתירה.

כפי שדווח בחרדים 10,  הקמתו המתוכננת של גשר יהודית נדחתה עקב התערבות שר התחבורה, כדי למנוע חילול שבת.

בעירייה טוענים כי העיכוב בבניית הגשר גורם נזק כבד לתושבי העיר תל אביב-יפו ולמטרופולין, ומשכך אין בכוונת העירייה להמתין עוד והוחלט על פניה לערכאות משפטיות.

העירייה טוענת בעתירה כי החלטת שר התחבורה אינה חוקית, שכן השר אינו מוסמך לתת הוראות לחברת נתיבי איילון ובפרט חסר סמכות לתת לה הוראות ביחס לעבודה בשבת.

לפי העירייה, הדבר אף נקבע בחוות דעת מפורשת של היועצת המשפטית של משרד התחבורה, שאושרה על ידי היועמ”ש לממשלה רק לפני כשנה.

מעיריית תל אביב נמסר: ”הקמת גשר יהודית-ביצרון הינה חלק ממדיניות עיריית תל אביב-יפו לחיזוק המארג העירוני בין חלקי העיר השונים ועידוד הליכה ברגל והשימוש באופניים ככלי רכיבה יום-יומי.

”הגשר, המתוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים (ללא תחבורה ממונעת), יחבר את מזרח העיר למערבה, יעודד תחבורה ירוקה ובטוחה ברגל ובאופניים, יאפשר לתושבי רמת גן וגבעתיים להגיע ללא רכב למרכז תל אביב, ויסייע להפחתת מס’ כלי הרכב בתוך גוש דן – לרווחת כלל תושבי המטרופולין”.

השר ישראל כ”ץ הגיב: “במקום לאפשר את קידום מיזמי התחבורה הציבורית החשובים המעוכבים על ידו, ראש עירית ת”א חולדאי שוב מציף את עניין הגשר הפוליטי ערב הבחירות לרשויות המקומיות”.

לדבריו, “חברת נתיבי איילון תפעל להקמת הגשר בעיתוי ובאופן המתאימים, ועל פי מדיניות משרד התחבורה למתן קדימות להשלמת קו הרכבת החשמלית הישיר מירושלים לת”א ולצמצום הפגיעה בציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות