“הבחורים מתכנסים בתוך עצמם. למה אתם מסקרים את הדקירה?”

אווירה קשה בישיבת 'כנסת הגדולה' בקרית ספר, בתוכה התרחש אירוע דקירה • בוגר הישיבה לחרדים 10: "אירוע קשה ומפחיד, אתה שולח את הבן שלך לישיבה והנה הוא מגיע פצוע לחדר ניתוח • אין צורך לומר שהדוקר לוקה בנפשו. מישהו באמת חושב שבחורים בישיבה מסתובבים עם סכינים?"
דוד ליבוביץ
ט"ו אלול התשע"ח / 26.08.2018 20:31

“האווירה בישיבה קשה, הבחורים מכנסים בעצמם, מחר הוכרז יום צום ותפילה, אין ספק שהאירוע הזה הוא הכנה טובה לקראת ראש השנה – יום הדין”.

כך מתאר הרב ט’, אחד מבוגרי ישיבת ‘כנסת הגדולה’, שסיים את לימודיו בישיבה זה לא מכבר, בשיחה עם חרדים 10, את המתרחש בעקבות הדקירה שאירעה היום (ראשון) בישיבה, הממוקמת בקרית ספר.

“אין ספק שהזעזוע גדול, הנדקר הוא בן של אחד מבוגרי הישיבה החשובים, אותו אני מכיר היטב”, הוא אומר. “מעבר לכל הדיבורים הדיווחים והעדכונים, צריך לזכור שיש כאן משפחה כאובה”.

פורסם שהבחור הדוקר סבל מבעיות נפשיות…

“זה ברור, וכי יכול להיות אחרת? מישהו באמת חושב שבחורים בישיבה מסתובבים עם סכינים? נו באמת”.

בוגר הישיבה מוסיף בסרקזם: “ישנה אקסיומה שבחורי ישיבה לא משרתים כמו חיילים בקרבי, שכן הם אינם מסתכנים בנפשם כמו הלוחמים, כיום המצב השתנה, גם אמא של בחור ישיבה דואגת לא פחות מאמו של החייל – האם בנה לא יפצע בישיבה. כמובן שזו בדיחה עצובה, לא מסתובבים עם סכינים ואין כל סכנה. יש כאן אירוע נקודתי של בחור שלוקה בנפשו”.

אתה חושש לשמה של הישיבה?

“כן, אבל שלא בצדק. סיפור של אדם הסובל ממחלה שמגיעה לידי התפרצות באירוע מן הסוג הזה עשויה להתרחש בישיבה, ברחוב, בסופרמרקט – והוא גם עלול לפגוע בנפשו. עם זאת, אנשים לא חכמים יכולים לומר: זה קרה שם, עובדה, למה זה לא קרה בישיבה פלונית ואלמונית”?

ולמרות הכל, אומר הרב ט’ כי האירוע הכניס בו, בוגר הישיבה ‘פחד מוות’: “זה פשוט מפחיד, אתה שולח את הבן שלך לישיבה והנה הוא מגיע לחדר ניתוח כשמצבו קשה”.

מה דעתך על סיקור האירוע?

“אני לא מצליח להבין מדוע סיקרתם אתם את הסיפור הזה באתרים החרדים, זה חילול ה’ נטו, איזה סיפור יש פה? בשביל מה?”

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תגובה חרדית אופיינית....
    26/08/2018 22:48
    חרדי שפוי
  1. “למה סיקרתם את האירוע”?….
    או במילים אחרות: בואו נמשיך לטאטות מתחת לשטיח, ולהחביא כביסה מלוכלכת,ולהשתיק את הכל כאילו לא קרה כלום… והכל כדי שנוכל להמשיך ולומר את המשפט הנצחי: “אצלנו בחינוך החרדי זה לא היה קורה”…
    קצת בדק בית וחישוב מסלול מחדש אצל ראשי הישיבות לא היה מזיק.

  2. איזו השוואה?
    27/08/2018 09:45
    יהודי פשוט
  3. אני לא יודע מי אמר את המשפט העלוב הבא:
    בוגר הישיבה מוסיף בסרקזם: “ישנה אקסיומה שבחורי ישיבה לא משרתים כמו חיילים בקרבי, שכן הם אינם מסתכנים בנפשם כמו הלוחמים, כיום המצב השתנה, גם אמא של בחור ישיבה דואגת לא פחות מאמו של החייל – האם בנה לא יפצע בישיבה

    איזו השוואה עלובה?
    אולי בזה הם גם יוצאים ידי חובת שירות למדינה?
    בושה וחרפה שכך מתנהגים בני ישיבות…

    והכעס הגדול יותר, שהפכו אותו לחולה נפש- סכיזופרן
    מדובר בבחור שאין לו מידות!!!!

  4. מה יעשה הנער ולא יחטא
    27/08/2018 10:43
    מאיר
  5. מי היה מאמין בישיבה נחשבת בעלת שם שבוודאי במקום כזה לא מקבלים חולי נפש יקרה מקרה מזעזע שכזה .אוליי הכתובת היתה על הקיר כאשר שומעים על תלמידים שתוקפים רמי”ם , ראשי ישיבות שכל אחד לוקח לעצמו את החוק והכל בשם התורה כביכול .אז אל תספרו לי שהבחור חולי נפש .אלא לעשות בדק בית עמוק עמוק ולחזור בתשובה .

  6. די לברברת המטופשת מהמותן!
    28/08/2018 10:12
    מירב
  7. בתור אחת שמכירה טוב את משפחת הנפגע, ואת פרטי המקרה כמה תיקונים:
    1. זה לא עקרוני אבל לא מדובר בכזו ישיבה נחשבת…
    2. הדוקר הינו בחור עם בעיה ברורה נפשית. (לא הערכה… ידיעה!)
    3. למען ה’ מה אתם רוצים מראשי הישיבה?????