לפיד פתח בהסתה, גבאי נגרר, וחולדאי כבר מחפש את בג”ץ

ההחלטה למנוע חילול שבת בהקמת 'גשר יהודית' הובילה להשתלחות של נציגים חילונים • לפיד: "החרדים, השליטים האמיתיים הורו, ואנו נעמוד בפקקים" • גבאי: "רק מי שלא איכפת לו מהציבור - יכול להיכנע כל כך מהר" • חולדאי: "נעתור לבג"ץ" • הכנסת תקיים דיון פגרה מיוחד
אריה ריבקינד
י"א אלול התשע"ח / 22.08.2018 09:37

יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, תוקף את החלטת שר התחבורה ישראל כץ לבטל את העבודות על גשר יהודית בנתיבי איילון בשבת.

“החרדים, השליטים האמיתיים של הממשלה הזו, הורו לנתניהו להקפיא את העבודות בנתיבי איילון. אז נתניהו כמובן ציית והקפיא, ואנחנו נעמוד שוב בפקקים מטורפים”, הסית לפיד. “הממשלה היחידה שלא נכנעה לכל גחמה שלהם, היתה זו שאנחנו הקמנו. הממשלה היחידה שלא תיכנע להם בעתיד, היא זו שאנחנו נקים”.

גם יו”ר המחנה הציוני הצטרף להסתה: “לנתניהו לא אכפת שנתייבש בפקקים. רק מי שלא איכפת לו מהציבור – יכול להיכנע כל כך מהר. ניתוק הוא המחיר של 10 שנים בתפקיד”.

ראש עיריית ת”א-יפו, רון חולדאי, הגיב בדף הפייסבוק שלו: “החלטת שר התחבורה היא שערוריה. סגירת נתיבי איילון באמצע השבוע תיצור קטסטרופה תחבורתית לציבור שתהיה גדולה פי כמה מהשיבושים שהיו ברכבת בעקבות הפסקת העבודה בשבת”.

לדבריו, “הממשלה איבדה את הבושה ועושה זאת הפעם לא מהמקפצה כי אם מהגשר ולנו הציבור אסור לוותר. הנחתי את הלשכה המשפטית לבדוק עתירה לבג”ץ בנושא. כמו בהחלטה על סגירת המרכולים בשבת זהו חלק מניסיון לשנות את צביון המדינה והעיר”.

בעקבות יוזמת סיעת מרצ, לאחר שהשיגה את החתימות הדרושות, הכנסת תקיים דיון פגרה על ביטול העבודות השבת.

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, אמרה: “במדינה דמוקרטית-ליברלית ב-2018 עבודות תשתית צריכות להתנהל בהתאם לצרכים ובאופן שהכי פחות פוגע באזרחים, ולא לפי גחמות חשוכות של פוליטיקאים שמשרתים רבנים ולא את הציבור”.

לדבריה, “הכניעה הבלתי נסבלת של כץ לחרדים מוכיחה כמה הממשלה הזאת מרחיקה את ישראל מהדמוקרטיה הליברלית”.

ח״כ מוסי רז: “שוב זה קורה – קומץ חרדים משבית מדינה שלמה. עבודות במהלך השבוע בנתיבי איילון הם מכה קשה לכלכלה ולאיכות חייהם של מאות אלפי אזרחים המשתמשים בהם, אבל זה לא מעניין את שר התחבורה. חשוב יותר לשמור על הכיסא. אזרחי ישראל? הצחקתם אותו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות