בעקבות סיבוך מעכברת: בן ישיבה לקה ב’קרום המוח’; 32 מטיילים חלו

בחור הישיבה מאושפז בבית החולים 'מעייני הישועה: לקה בדלקת קרום המוח - אחד הסיבוכים הידועים של המחלה • שבעה ילדים ובחורי ישיבה בגילאי 11 עד 17 מאושפזים במעיני הישועה • 253 בני אדם שנחשדו כחולים במחלת העכברת
חיים טוויל
ה' אלול התשע"ח / 16.08.2018 20:02

צעיר חרדי בן 17, תלמיד ישיבה, המאושפז ב’מעייני הישועה’, לקה בדלקת קרום המוח בעקבות סיבוך של מחלת העכברת.

מצבו של הבחור יציב ולא נשקפת סכנה לחייו.

בחור הישיבה אושפז בבית החולים לאחר שלפני כמה ימים רחץ באחד הנחלים המזוהמים בגולן.

‘מעייני הישועה’ מעדכן כי כעת מאושפזים בבית החולים  7 ילדים ובחורי ישיבה, בגילאי 11 עד 17, עם חשד שנדבקו במחלת העכברת.

“מצבם של הילדים משתפר למעט מקרה אחד של נער שבו התגלתה דלקת בקרום המוח המוכרת כסיבוך של המחלה”, סיפר פרופ’ אלי סמך, מנהל אגף הילדים בבית החולים. “מצבו מוגדר יציב, הוא בהכרה ולא נשקפת בשלב זה סכנה לחייו. הנער מקבל טיפול באנטיביוטיקה ויישאר להשגחה בימים הקרובים”.

בחדר המיון במעייני הישועה טופלה גם משפחה עם חמישה ילדים, בני חצי שנה עד 12, שנבדקה בעקבות תסמיני חולי שונים. לאחר בדיקות והשגחה שוחררה המשפחה להמשך מעקב.

אתמול הודיע ‘מעיני הישועה’ כי חמישה בחורי ישיבה שטיילו בפארק הירדן אושפזו בחשד שנדבקו בעכברת.

משרד הבריאות הודיע הערב (חמישי) כי ישנם 253 בני אדם שנחשדו כחולים במחלת העכברת-לפטוספירוזיס, כאשר ב-32 מהמקרים נתקבלה תוצאת מעבדה חיובית להימצאות המחלה.

כמו כן, מבדיקות מי נחלים שנערכו עד כה התברר כי שניים מהם מזוהמים בוודאות: נחל זוויתן ונחל המשושים.

משאר בדיקות הנחלים שהוגדרו כאתרי חשיפה אפשריים עד אתמול טרם התקבלה תוצאה, ובכל מקרה כל הנחלים עליהם דווח אתמול – מצבם עדיין ללא שינוי ומומלץ שלא לטבול בהם: יהודייה, נחל הזוויתן, נחל הזאכי (שפך המשושים), נחל המשושים, שפך דליות (המג’רסה), נחל ג’ילבון ופארק הירדן.

רשות הטבע והגנים, יחד עם רשות המים, חברת מקורות ואגודת המים מי גולן נערכים להזרמת מים נקיים למספר נחלים בהם התגלה זיהום חריג וחשש להימצאות העכברת’.

ההזרמה נועדה להגדיל את הספיקות בנחלים עם מי קידוחים נקיים ובכך להפחית את ריכוזי המזהמים בנחלים שנסגרו עקב הדגימות הלא תקינות.

ההזרמות יבוצעו מיידית והן צפויות להימשך עד אחרי החגים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אפשר שם לתפילה?
    17/08/2018 01:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תודה