השר משה כחלון: “תמיד אריה דרעי מנצח, לא משנה מה יהיה…”

דרמה בישיבת הממשלה: לאחר מאבק של השר דרעי מול שר האוצר, יוקם צוות בשיתוף האוצר למניעת פגיעה בשכרם של משגיחי הכשרות • משה כחלון: "הארכות או פנדלים, בסוף דרעי הוא שמנצח" • יו"ר ש"ס: "משגיחי הכשרות הם האנשים הכי שקופים במדינה, לא ניתן לפגוע בתנאי שכרם"
אריה ריבקינד
כ"ה תמוז התשע"ח / 08.07.2018 14:28

לאחר מאבק עיקש בממשלה מול שר האוצר, הצליח השר אריה דרעי להוביל להחלטת ממשלה – לבחון את העסקת משגיחי הכשרות ללא פגיעה בתנאי שכרם וזכויות העסקתם, במסגרת רפורמת “משגיח – מושגח”, לרבות בחינה של העסקתם כעובדי המועצות הדתיות.

יו”ר ש”ס פעל מאז שעות הבוקר בנושא, כשהביא את הנושא לדיון בממשלה.

“משגיחי הכשרות הם האנשים הכי שקופים במדינה ולא ניתן לפגוע בתנאי שכרם באמצעות חברות כוח אדם”, אמר דרעי, ודרש כי משרד האוצר יפעל לשיפור שכרם.

שר האוצר כחלון התנגד בתוקף להתערבות האוצר, ואף איים לפוצץ את הישיבה.

למרות זאת, לאור מאבקו הנחוש של השר דרעי, החליטה הממשלה להיענות לדרישתו ולהקים צוות המורכב מהמשרד לשירותי דת, הרבנות הראשית ומשרד האוצר, לבחון את צמצום הפגיעה בהעסקתם של המשגיחים, לרבות העסקתם באופן ישיר כעובדי המועצות הדתיות.

מדובר בבשורה גדולה עבור משגיחי הכשרות שחששו מאד לפגיעה בתנאי שכרם, לאור הרפורמה החשובה של “משגיח-מושגח” שהובילה הרבנות הראשית.

בשולי הדברים, שר האוצר משה כחלון, שלא רווה נחת מהמהלך של השר דרעי – התבטא בסיום הישיבה בחיוך ואמר: “תמיד דרעי מנצח. לא משנה מה יהיה. הארכות או פנדלים, בסוף הוא מנצח…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות