השבת לא תחולל: האירוויזיון של השנה הבאה לא יתקיים בישראל?

ציוץ שפורסם אחר הצהרים בערוץ הטוויטר הרשמי של האירווויזיון נרמז כי יתכן שהתחרות לא תגיע בשנה הבאה לישראל: "אל תזמינו את הטיסות שלכם עדיין. לעדכונים רשמיים על מיקום ומועד של האירוע, המשיכו לעקוב"
שלמה בן חיים
ח' סיון התשע"ח / 22.05.2018 18:19

השבת שומרת על כבודה? בחשבון הטוויטר הרשמי של האירווויזיון הופיע הערב (שלישי) ציוץ, ממנו עולה, לכאורה, כי כלל לא בטוח שתחרות הזמר הבינלאומית תתקיים בשנה הבאה בישראל – זאת למרות זכייתה של נטע ברזילי, נציגת מדינת ישראל, באירוויזיון שנערך לאחרונה בליסבון שבפורטוגל.  כך פורסם בערוץ 7.

בציוץ שפורסם אחר הצהרים נאמר: “אתם כבר מתרגשים לקראת האירוויזיון בשנה הבאה? גם אנחנו! אבל אל תזמינו את הטיסות שלכם עדיין. לעדכונים רשמיים על מיקום ומועד של האירוע, המשיכו לעקוב אחרי הערוצים הרשמיים שלנו”.

על פי הפרוטוקול המקובל של התחרות, המדינה הזוכה באירוויזיון מקבלת את הזכות לארח את התחרות בשנה העוקבת. ואכן לפי התכניות, התכנית הייתה אמורה להתקיים במוצאי שבת, תוך חילול שבת בשל ההכנות הכרוכות בהפקה.

עם זאת, המדינה הזוכה יכולה לוותר על הזכות, כפי שעשתה ישראל כאשר זכתה בתחרות שנתיים ברציפות בסוף שנות ה-70 – אז נבע הוויתור מקושי כלכלי לעמוד בהוצאות הפקת אירוע כזה שנתיים ברציפות.

בנוסף, על תאגיד השידור המארח את האירוויזיון לעמוד על פי התקנון בתנאים מסוימים, ביניהם שידור חדשות, מה שמעמיד בספק את עמידתו של תאגיד ‘כאן’, ששידורי החדשות פוצלו ממנו על פי חוק  -מהלך שמעוכב על ידי בג”ץ, בתנאים הנדרשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות