סערת היועץ • זנדברג: יכול להיות שזו הייתה טעות להרים את הטלפון

יו"ר מרצ תמר זנדברג הגיבה לסערה בשמאל על הייעוץ שקיבלה מהיועץ האסטרטגי - שהתפרסם בעיקר בעקבות קמפיינים תוקפניים שניהל נגד ארגוני השמאל: "אני רואה שהדבר הזה משומש לסיבוב על הגב שלי ועל הגב של מרצ" • עיתונאים טוענים: היא הכחישה לנו את הקשר עם היועץ
אריה ריבקינד
ט' ניסן התשע"ח / 25.03.2018 11:23

יו”ר מרצ, ח”כ תמר זנדברג, דחתה הבוקר (ראשון) את הביקורת הנוקבת של גורמים בשמאל ועיתונאים, על שהכחישה את מעורבותו של היועץ משה קלוגהפט בקמפיין שניהלה בפריימריז לראשות המפלגה.

קלוגהפט עבד בעבר עם שר החינוך נפתלי בנט ומפלגת הבית היהודי, וניהל קמפיינים תוקפניים כנגד ארגוני שמאל.

במהלך הקמפיין, כאשר נשאלה על מעורבותו – היא הכחישה.

שני חברי כנסת במרצ אמרו לחדשות עשר כי שאלו את זדנברג כבר לפני שבועיים האם היא מתייעצת עם קלוגהפט, ולדבריהם הכחישה בפניהם את הדברים. עיתונאי חדשות עשר, רביב דרוקר, חשף כי זנדברג שיקרה גם לו, ואף העלה לחשבון הטוויטר שלו תיעוד התכתבות בינו לבין ראשת מרצ הטרייה שבו היא מכחישה את מעורבותו של קלוגהפט.

גם העיתונאית דפנה ליאל מחדשות 2 פנתה לצוות של זנדברג, וקבלה תשובה נחרצת: “שקר בוטה, פייק ניוז”.

זנדברג אמרה הבוקר, בראיון שהעניקה לתוכנית קלמן-ליברמן ברשת ב’: “לא שכרתי את שירותיו מעולם. כן דיברתי איתו והוא השיא עצה, ובדיעבד יכול להיות שזו הייתה טעות בכלל להרים את הטלפון”.

יו”ר מרצ טענה בפתח דבריה: “הנושא הזה נופח מעל ומעבר לכל פרופורציה סבירה ואפשרית. הקמפיין הציג אותי בצורה מאוד אמיתית ונכונה ונעשה בצורה מקצועית ומושלמת. כל שאלה שנשאלתי בנושא הזה נענתה באמת. שאלו אם הוא עובד בקמפיין שלי, והוא לא. אין ולא היה לו שום תפקיד בקמפיין”.

לדבריה, “אני רואה שהדבר הזה משומש לסיבוב על הגב שלי ועל הגב של מרצ. שוחחנו ודיברנו ואני לא מתכחשת לזה, אך קלוגהפט לא ניהל את הקמפיין ולא הוביל אותו, הוא לא גיבש את האסטרטגיה. עשינו הכל ביחד עם צוות מדהים ומקצועי, ואין פה שום קשר לשום שיטה ושום הסתה”.

זנדברג האשימה: “שמעתי את אבי גבאי הבוקר, כמה חוצפה וצביעות צריך מצד מפלגה שלעולם לא עמדה לצד השמאל וארגוני זכויות האדם כשהואשמו בבוגדנות”.

הסערה החלה בעקבות ראיון שהעניק קלוגהפט לעיתונאי עמית סגל, ושודר אמש בחדשות 2, בו אישר בעצמו כי ייעץ לזנדברג במהלך קמפיין הבחירות שלה – אף על פי שהיא הכחישה כמה פעמים כי היא נעזרת בשירותיו.

“זיהיתי בה שהיא יכולה לעשות בדיוק את תהליך הראי ש(נפתלי) בנט עשה ב-2012”, סיפר קלוגהפט. “בן אדם בן 41 פלוס מינוס שמגיע למפלגה שהיא על הקרשים, מעיר אותה ואומר ‘לא מתנצלים'”.

אבי גבאי תקף כבר אמש את יו”ר מרצ בחריפות: “‏קמפיין שלם ניסתה זנדברג לעשות עליי ועל מפלגת העבודה. הערב התברר: זה לא היא, זה קלוגהפט, שזה הקמפיין השני שלו עליי.

“קלוגהפט הוא לא סתם ‘יועץ אסטרטגי’, הוא תועמלן שאחראי להקצנת השיח הפוליטי לאזור המסוכן, לקמפיין ה’שתולים’ הפשיסטי ולניסיון חסר המעצורים להפוך את מחנה השמאל ל’בוגד'”, כתב גבאי בחשבון הטוויטר.

“עכשיו מתברר שזה האיש ששתל אצל זנדברג את שקר ‘העבודה לא מספיק אידאולוגים’ וגם את ‘נשב עם ליברמן’ בממשלה. אם זו מרצ החדשה – עדיף שלא תעבור את אחוז החסימה”.

ח”כ שלי יחימוביץ’, התייחסה לפרשה בערוץ עשר ואמרה: “אני מאוד מחבבת את תמי, שמחתי שהיא נבחרה, אבל אני חושבת שיש גבולות”, אמרה יחימוביץ’, “קלוגהפט הוא אחד מהמובילים בשיח של ההסתה, של השיסוי, של הגזענות. כאן עובר הגבול”.

מנגד, יו”ר המחנה הציוני יואל חסון צייץ כי הוא לא רואה בעיה בהעסקת יועץ אסטרטגי ימני בשירותה של פוליטיקאית מהשמאל. “לא נכנס לענייני האמינות של תמר זנדברג בעניין קלוגהפט, אבל מאוד מוזרה בעיניי העמדה שיועץ בחירות ימני לא יכול לעבוד עם פוליטיקאי שמאלני. אין ספור יועצים שמאלנים עבדו עם פוליטיקאים ימנים ואף אחד לא מתבייש בזה וגם לא בא בטענות ליועצים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות