אחרי מות: חפצים הקשורים בגר”ש אוירבך זצ”ל – כבר במכירה פומבית

יממה לאחר הלוויית הגר"ש אוירבך זצ"ל כבר מוצעים למכירה פומבית פרטים הקשורים בו • אישור הלימודים שלו בישיבת אמשינוב במחיר התחלתי של 150 דולר • ומה מחיר הפתיחה של מכתב אביו הגר"ז זצ"ל המודה על סיוע לנישואי בנו?
חרדים 10
י"ב אדר התשע"ח / 27.02.2018 01:13

זו כבר תופעה מוכרת: ימים ספורים לאחר פטירת רב מוכר במגזר החרדי מתחילים לצוץ פריטים ששייכים לו – מכתבים עליהם הוא חתום או חפצים – ומוצעים  למכירה בבתי המכירות הפומביות או און ליין.

וכך,  יממה לאחר הלווייתו של הגר”ש אוירבך זצ”ל, מנהיג הפלג הירושלמי שנפטר בליל שבת לאחר שלקה בלבו, כבר מוצעים למכירה פומבית פרטים הקשורים בו.

משה ניסנבוים הסוקר את עולם המכירות הפומביות, מציין בישראל היום, כי הגר”ש  לא נחשב במיינסטרים החרדי, ולכן יתכן ופריטים שלו יהיו פחות מבוקשים. מאידך, הוא מציין, כי ייתכן שדווקא מכיוון שמדובר ברב שנוי במחלוקת, הערך של הפריטים יהיה רב יותר.

ניסנבוים מציין כי בין היתר מוצע למכירה אישור הלימודים שלו בישיבת אמשינוב בכתב ידו וחתימתו של ראש הישיבה רבי חיים מיליקובסקי משנת תשכ”ד – 1964. זהו אישור שכתוב בכתב יד על נייר מכתבים רשמי של ישיבת אמשינוב שהוקמה בירושלים אחרי שהות בשנחאי שבסין בזמן השואה.

“חשון תשכ”ד, אנו מאשרים בזה אשר הרב ר’ שמואל אוירבאך שליט”א לומד בישיבתנו בשעות שאחה”צ מדי יום ביומו…”, נכתב באישור. המחיר ההתחלתי: 150 דולר.

מכתב נוסף שמוצע למכירה הוא מכתב דואר אוויר, בכתב ידו וחתימתו של אביו – הגרש”ז אוירבך זצ”ל. זהו מכתב ייחודי שממוען לרבי יוסף אליהו הענקין, בו הוא מודה לו על סיועו לנישואי בנו. מחיר הפתיחה: 325 דולר.

לא ברור בכמה כסף יימכרו הפרטים מכיוון שמדובר במכירה פומבית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    באיזה מכירה זה?
    27/02/2018 14:59
    דוד
  1. מוצע למכירה.