חפץ לחוקרים: להד”ם • משה ניסים: נתניהו תמך כל הזמן במנדלבליט

המשטרה חושדת שחפץ ניסה לקדם מינוי שופטת לתפקיד היועמ"ש - תמורת סגירת תיק המעונות • חפץ מכחיש בתוקף • גם השר לשעבר שהיה חבר בוועדה לבחירת היועמ"ש קובע: להד"ם • אלי טמיר, המתווך לכאורה, נעצר עד ראשון. מעצר חפץ לא הוארך • השאלות: למה חיכו שנתיים?
חיים טוויל
ה' אדר התשע"ח / 20.02.2018 13:48

שר המשפטים לשעבר, משה נסים, הכחיש היום (שלישי) בראיון לאסתי פרז בתוכנית ‘בחצי היום’ בכאן רשת ב’ את החשד לפיו ניר חפץ, יועץ התקשורת של ראש הממשלה, הציע לשופטת הילה גרסטל לקדם את מועמדותה ליועצת המשפטית לממשלה, בתמורה לסגירת תיק המעונות נגד שרה נתניהו.

ניסים, שהיה חבר בוועדה לבחירת היועץ המשפטי בשנת 2015, אמר כי לא היה כל ניסיון להטות את עבודת הוועדה. “לא היה ולא נברא”, אמר.

לדברי השר לשעבר, נתניהו תמך לאורך כל תהליך הבחירה במינויו של היועץ הנוכחי, אביחי מנדלבליט, לתפקיד.

“מעולם הוא לא הצביע, ולו ברמז, על שינוי בעמדתו”, הבהיר נסים. הוא הוסיף: “גרסטל אמנם הייתה ברשימת המועמדים, אך לא נתניהו ולא מישהו מטעמו ניסו בשום דרך לקדם את מועמדותה”.

מלבד נסים, בוועדה שבחרה את היועץ המשפטי ב-2015 היו חברים גם ח”כ ענת ברקו מהליכוד, עורך הדין יחיאל כץ ופרופסור גבריאלה שלו. בראשותה עמד השופט בדימוס אשר גרוניס.

המשטרה התירה היום לפרסם כי היא חוקרת חשד שלפיו חפץ, שנעצר ביום ראשון במסגרת פרשת בזק, פנה לשופטת והציע לקדם את מועמדותה לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה – תמורת סגירת תיק המעונות. הפרשה נחשפה היום על ידי הפרשן בן כספית ב’מעריב’.

החשוד השני בפרשת הפנייה לכאורה לשופטת הוא יועץ התקשורת אלי קמיר, שנעצר הלילה. קמיר, ששימש בין השאר כיועץ אסטרטגי לבזק. חשוד כי הוא זה שתיווך את ההצעה המדוברת לשופטת גרסטל. בית המשפט הורה לשחררו למעצר בית.

המשטרה התירה לפרסם כי יועץ התקשורת שנעצר הלילה במסגרת חקירת פרשת בזק – הוא אלי קמיר, ששימש בין השאר כיועץ אסטרטגי לבזק.

קמיר חשוד כי הוא זה שתיווך את ההצעה המדוברת לשופטת גרסטל.

אלא שביהמ”ש לא קיבל את בקשות המשטרה להארכת מעצרו – וקמיר שוחרר למעצר בית. המשטרה החליטה לערער על ההחלטה.

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את ערעור המשטרה והאריך את מעצרו של קמיר עד יום ראשון. השופט יוסי טופף אמר: “קיים חשד סביר אף מעבר לנדרש לביצוע העבירות המיוחסות למשיב. יש עילת מעצר ברף גבוה”.

מעצרו של חפץ לא הוארך מעבר ליום חמישי – כפי שנקבע בדיון ביום ראשון.

לפי דיווח בכאן, חפץ נשאל בחקירה: האם העברת הצעת שוחד לגרסטל? – והכחיש בתוקף: “לא היו דברים מעולם”.

פרשן חדשות 2, עמית סגל, העלה מספר שאלות משמעותיות על הפרשה:

“גרסטל, שהייתה לפני שנתיים וחצי ‏נשיאת בית המשפט המחוזי, קיבלה הצעת שוחד מסמרת שיער, סיציליאנית. איפה היא הייתה מסוף 2015 ועד תחילת 2018? משהו פה מאוד מוזר וגם מריח משונה.

היועץ, כזכור, מונה לפני שנתיים. גרסטל גם לא עלתה לחמישייה הסופית במרוץ לתפקיד היועמ”ש, ואם כך – ההצעה הייתה צריכה להיות מוקדמת יותר. איך הסיפור הזה חיכה כל כך הרבה זמן? למה היא לא התלוננה בזמן אמת? ואם היא פנתה – למה זה לא נבדק מיד במשטרה? ואם התלוננה – למה הרשויות חיכו שנתיים עד לפרסום הפרטים?

היועץ הקודם וינשטיין חבר קרוב של גרסטל. אין מצב שלא ידע בזמן אמת. גם היועץ הנוכחי וגם המשטרה היו צריכים לחקור אם המידע היה בידיהם. הרבה שאלות, מעט תשובות בינתיים”.

מטעם ראש הממשלה פורסמה היום תגובה: “ניר חפץ מעולם לא הציע את ההצעה ההזויה הזאת בפני ראש הממשלה ורעייתו, הוא מעולם לא נתבקש על ידם להציע הצעה כזאת, ואיננו מאמינים שחפץ אפילו העלה דבר כזה על דעתו. תכף יאשימו את הזוג נתניהו גם ברצח ארלוזורוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות