בנט: אבו מאזן איבד את חיבורו למציאות • גבאי: דבריו – בדיות אנטישמיות

יו"ר המחנה הציוני תוקף את דברי אבו מאזן ששלל את זכות קיומה של ישראל: "דבריו חמורים ושקריים" • בנט: "הגיע הזמן שכולנו נפנים שתם עידן המדינה הפלסטינית והתחיל עידן הריבונות"
אריה ריבקינד
כ"ח טבת התשע"ח / 15.01.2018 15:53

נפתלי בנט תקף אחר הצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעת ‘הבית היהודי’, את נאומו הארסי של אבו מאזן אמש, וקרא לנצל את התזמון שנוצר, כדי להחיל ריבונות ביהודה שומרון.

״הגיע הזמן לחשוב על היום שאחרי והגיע הזמן שכולנו נפנים שתם עידן המדינה הפלסטינית והגיע עת הריבונות. אנחנו בחלון מאוד ייחודי בעניין הזה”, אמר בנט. “אבו מאזן ורעיון המדינה הפלסטינית חולפים מן העולם. האיש איבד את חיבורו למציאות”.

גם אבי גבאי תקף בצהריים, בפתח ישיבת סיעת ‘המחנה הציוני’ את דברי יו”ר הרשות.

“דברי אבו מאזן חמורים ושקריים ובהם גם בדיות אנטישמיות”, פתח גבאי. עם זאת הוא הדגיש: “אסור שנתבלבל ואסור שנתמקד במה אומרים הפלסטינים. החלום הציוני הוא חלום של יוזמה, ולא עיסוק אינסופי במה אומר העולם”.

גבאי הוסיף: “גם אנחנו וגם הפלסטינים צריכים מנהיגים שרוצים לבנות אמון ביניהם ולא לעסוק במה אומרים עליהם בעולם ובטח לא להמשיך במשחק האשמות שלא מוביל לדבר”.

לדבריו, “כשאנוואר סאדאת בא לישראל הוא שינה סדרי עולם אצל מנחם בגין ומאז יש לנו הסכם שלום. כך גם אנחנו צריכים ליזום ולשנות סדרי עולם אצל הפלסטינים”.

כפי שדווח בחרדים 10, בנאום שנשא אמש אבו מאזן בפני המועצה המרכזית של אש”ף, הוא קילל את הנשיא דונלד טראמפ, תקף את ישראל ושלל את זכות קיומה.

אבו מאזן תקף את נשיא ארה”ב כשאמר: “ראיתי בטוויטר ציוץ ‘אנחנו לא מביאים לפלסטינים כסף מפני שהם מסרבים למשא ומתן’ – יח’רב ביתכּ (-ייחרב ביתך). איפה הצעת לי את זה? בטלפון? בטלוויזיה?”.

אבו מאזן אמר עוד: “רצו להביא את היהודים מאירופה לכאן כדי לשמור על האינטרסים של האירופים באזור. הם ביקשו מהולנד, שהיה לה הצי הגדול בעולם, להעביר את היהודים”. לדבריו, “ישראל היא פרויקט קולוניאליסטי שאין לו קשר ליהודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות