לפיד: נגיש שוב חוק השוויון בנטל. מי שתוקף חיילות – יכול להתגייס

תקף: "מה שקורה בחוצות ירושלים זה חילול שם שמים. אנחנו נשים שוב את חוק השוויון בנטל, בג"ץ פסק לטובתנו. אסור היה לבטל את החוק הזה, ואני רוצה לראות בעד מי הממשלה הזו - בעד חיילי צה"ל, או בעד סחטנות פוליטית"
אריה ריבקינד
ג' חשון התשע"ח / 23.10.2017 15:20

יאיר לפיד התייחס היום (שני), בפתח ישיבת סיעת ‘ישראל ביתנו’, לניסיונות הקואליציה להעביר חוק שיאסור לחקור ראש הממשלה מכהן.

“היום נפתח מושב החורף של הכנסת, ושיאי הגועל וההשחתה נשברו כבר ביום הראשון. מה ההצעה הכי חשובה שהקואליציה הביאה לפתיחת המושב? מה הדרמה? מה מקדם ראש הממשלה? על מה מתווכחים בקואליציה? על שכר המינימום? על החינוך? על האיראנים? מה פתאום. מה זה מעניין אותם.

“הדבר היחיד שמעניין אותם זה מהר-מהר להעביר חוק שאי אפשר לחקור את ראש הממשלה. ראש ממשלה בחקירות רוצה לאסור בחוק חקירות של ראש ממשלה”.

לפיד המשיך להצליף: “המדינה לא מעניינת אותם, האזרחים לא מעניינים אותם, כל הבניין הזה, כל הכנסת הזו, מבחינתם זה מקום שנועד לסדר את העניינים האישיים שלהם. לאיים על המשטרה, לבטל חקירות, להעביר כסף אחד לשני, לסדר ג’ובים אחד לשני”.

לפיד הכריז כי ‘יש עתיד’ תגיש היום מחדש את חוק השוויון בנטל, וכי הוא מצפה מהממשלה לתמוך בחוק ולעמוד לצד חיילי צה”ל.

“אנחנו נשים שוב את חוק הגיוס. בג”ץ פסק לטובתנו. אסור היה לבטל את החוק הזה. מי שיכול להתפרע ולתקוף חיילות ושוטרות ברחובות ירושלים כנראה לא עסוק מדי בלימוד תורה. הוא יכול להתגייס להגנת המולדת.

“מה שקורה בחוצות ירושלים זה חילול שם שמים. אנחנו נשים את חוק השוויון בנטל ואני רוצה לראות בעד מי הממשלה הזו – בעד חיילי צה”ל, או בעד סחטנות פוליטית”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טועה
    23/10/2017 16:39
    יהודי
  1. ״מי שיכול להתפרע ולתקוף חיילות ושוטרות ברחובות ירושלים כנראה לא עסוק מדי בלימוד תורה״ לפיד טועה שלא מבין שזה לא רק שלא עסוק אלא כנראה לא למד תורה אמיתית מימיו כי מי שכן לומד באמת איך יהיה בעל מדות כאלה מושחתות?

  2. מה שנון נכון
    23/10/2017 20:33
    ישראל
  3. מי שיכול להתפרע ולתקוף חיילות ושוטרות ברחובות ירושלים כנראה לא עסוק מדי בלימוד תורה. הוא יכול להתגייס להגנת המולדת.

    “מה שקורה בחוצות ירושלים זה חילול שם שמים

  4. גם המן הרשע היה בעד שויון בנטל
    23/10/2017 21:41
    שפוי
  5. זה לשון הגמרא מגילה י”ג ע”ב, ואת דתי המלך אינם עשים דמפקי לכולא שתא בשה”י פה”י, ופירש רש”י ואת דתי המלך אינם עושים – אונגריות ומסים וגולגליות וארנונות אינן נותנין.דמפקי ליה לשתא בשה”י פה”י – שבת היום, פסח היום, ואנו אסורים במלאכה.ואני מאחל ללפיד ימח שמו שיתלו אותו בקרוב על עץ כמו את המן הרשע יחד עם בוחריו הארורים ימח שמם