גואטה התלונן: “למה הנשיא לא בא לבקר בת”ת ספרדי אחד בבני ברק?”

הנשיא ריבלין פתח את שנת הלימודים במגזר החרדי בחיידר 'בוסטון' בבני ברק - ועורר את כעסו של ח"כ יגאל גואטה • בית הנשיא: "בשנה שעברה פתח הנשיא את שנת הלימודים ברשת של ש"ס..." • עיתונאי משפחה: "קודם שהילדים הספרדים ירצו לבקר בת"תים ספרדיים" • ומה עונה גואטה?
שרי רוט
א' אלול התשע"ז / 23.08.2017 14:06

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פתח היום (רביעי) את שנת הלימודים במגזר החרדי בתלמוד תורה ‘בוסטון’ בבני ברק.

הנשיא נפגש עם הנהלת תלמוד התורה בראשות המנהל הרב נתן פוקסברומר, ולאחר מכן נכנס לכיתה א’ – שם אמר לתלמידים: “לא רק אתם מתרגשים פה היום, גם ההורים שלכם, וגם סבא וסבתא שלכם, ויותר מכולם הרבנים שלכם. אני רוצה שתדעו שאת היום הזה תזכרו גם כשתהיו כבר ממש גדולים, ראשי ממשלות, נשיאים, ראשי ערים, ראשי ישיבות, את היום הזה לא שוכחים”.

מי שהביקור היה לצנינים בעיניו הוא יגאל גואטה, חבר כנסת ומזכ”ל מפלגת ש”ס – שהתלונן בציוץ בעמוד הטוויטר שלו: “חבל מאד שנשיא המדינה לא ראה לנכון לבקר בתלמוד תורה אחד ספרדי בסיור פתיחת שנת הלימודים בבני ברק”.

קובלנתו של הח”כ מש”ס גררה מיד עשרות תגובות.

שמעון ברייטקוף, הכתב הפוליטי של עיתון ‘משפחה’, הגיב בציניות: “קודם שהילדים הספרדים ירצו לבקר בת”תים ספרדיים, אחר כך נשיאים אשכנזיים”.

הפרשן הפוליטי של ‘בקהילה’ יעקב ריבלין הגיב: “עד שאתה שואל על הנשיא, שאל על האגף לחינוך חרדי בירושלים שבשליטת ש״ס שפתח את שנה״ל עם ניר ברקת בת״ת אורחות איש האשכנזי”.

הגולש ישראל דיין תהה: “למה ילדי ת”ת צריכים לראות את ריבלין? הוא רב או ראש ישיבה? התגובות של גואטה מלמדות שהאיש שחושב לייצג אותנו מנותק מכל השקפה והווי חרדי”.

ולמשה זוכמיר הייתה הצעה מעשית: “אולי תבדוק כמה אחוז ספרדים לומדים בת”ת בוסטון?”

לחרדים 10 נודע, כי לפני הביקור היו מספר מקומות שנבדקו על ידי בית הנשיא, אולם לבסוף נבחר תלמוד תורה ‘בוסטון’ משיקולים טכניים.

מבית הנשיא נמסר לחרדים 10: “לאחר ארבע שנים של פתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי, מסורת אותה יסד הנשיא ריבלין, זכינו לבקר בבתי ספר מכל הזרמים וכך נמשיך ונעשה גם בשנים הבאות בעזרת ה'”.

בבית הנשיא מזכירים, כי “רק בשנה שעברה פתח הנשיא את שנת הלימודים בתלמוד תורה ‘מאור ישראל’, בירושלים יחד עם השר אריה דרעי”.

ריבלין

בבית הנשיא הוסיפו: “הנשיא מאחל שנת לימודים ברוכה לכל התלמידי חכמים ששבו לספסלי בית המדרש באשר הם ובכל מקום בארץ”.

• יגאל, בבית הנשיא טוענים שבשנה שעברה סייר הנשיא במוסדות הרשת, יחד עם חיים ביטון ואריה דרעי. האם זה עונה על תלונתך?

” אכלת ארוחת בוקר היום?”

• כלומר, אם אכל אתמול זה לא פוטר אכילה היום… ביקר בשנה שעברה יתכבד לבקר גם בשנה הנוכחית.

“את שנונה…”

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בעיה התחילה עם עליה סטליניסטית ב-1923 .
    23/08/2017 14:27
    אף אחד
  1. פגעו בכל העולים אבל אשכנזים התחמקו כי היכירו “תרבות” מסויימת מהבית.
    גם עליה של 1990 היביאה זיהום קומוניסטי. כמובן אין להאשים עולים עצמם
    שהיו ראשוני נופלים קורבן לזיוף שילטוני.

  2. הנשיא אינו גזעני. ולכן יבקר רק במוסדות אשכנזיים. שלומדים שם גם אשכנזים וגם ספרדים. ולא במוסדות ספרדיים גזעניים שבהם לומדים רק ספרדים.
    23/08/2017 18:21
    תם
  3. טם טם

  4. משה אמת ותורתו אמת
    21/12/2022 15:37
    ורדה ישראלי
  5. בס”ד
    העובדה שיש הפליה ואי צדק ועוולות מכל גורם שהוא, לא מצדיקה את דעותיך בנוגע להשקפתך הדתית.יש אמת אחת והיא ההלכה הפסוקה, כל “הצדקה” להגמיש אותה לצרכים שלנו ולנטיותינו היא אנטי דתית. התורה כבר הזהירה אותנו ששוחד חיוור עיני חכמים ומסלפת דברי צדיקים ובוודאי אנשים פשוטים כמונו.
    חנוכה שמח