אריה ויפה דרעי, מנכ”ל משרד ממשלתי ואיש עסקים בכיר נחקרים

שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה נחקרים בשני חדרים נפרדים ביחידת להב 433 • השניים נחקרים על עבירות שחיתות שונות • המשטרה עיכבה הבוקר לחקירה 14 חשודים, מכל רחבי הארץ, הקשורים לפרשה • בין המעוכבים: בכירים במשרד לפיתוח הנגב והגליל, מנכ"ל ואיש עסקים בכיר
חיים טוויל
ד' סיון התשע"ז / 29.05.2017 08:30

שר הפנים אריה דרעי הגיע הבוקר (שני) יחד עם רעייתו, יפה, למשרדי יחידת להב 433 של המשטרה, שם הוא נחקר בחשד לעבירות שחיתות.

השר דרעי נחקר במתקני היחידה במקביל לרעייתו יפה, בשני חדרים נפרדים – זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, אישר את החקירה בצורה כזו.

בשעות הבוקר עיכבה המשטרה לחקירה עוד 14 בני אדם, שנחקרים במקביל לבני הזוג דרעי במסגרת הפרשה, ונראה שהמהלך תוכנן היטב במשך כמה חודשים.

כתב חרדים10 מציין, כי בין המעוכבים נמצאים גם בכירים מאוד במשרד לפיתוח הנגב והגליל, מנכ”ל משרד ממשלתי.

בין המעוכבים נמצא גם איש עסקים בכיר ומוכר.

בין המעוכבים והעצורים שורה של בכירים ובעלי תפקידים במשרד לפיתוח הנגב והגליל שבראשו עומד דרעי, החשודים בעבירות של טוהר המידות, שוחד והפרת אמונים.

לפי חדשות 2, בביתו של אחד הבכירים שעוכב לחקירה השוטרים התעכבו הבוקר במשך שעתיים.

ההערכה היא שהבכיר עוכב לחקירה במסגרת בדיקת הפרשה שנחשפה אמש בחדשות 2, במסגרתה זכתה עמותה של יפה דרעי בתמיכה מטעם משרדו של בעלה.

לפי דיווח בחדשות10,  כל המעוכבים ישתחררו היום ללא הארכת מעצר.

מדובר בהסתעפות נוספת של החקירה העיקרית בפרשת דרעי.

ערוץ 2 דיווח בתחילת השבוע, כי המוקד המרכזי בחקירה הוא עסקאות נדל”ן פנים-משפחתיות של דרעי, כשהחשד הוא העברה בלתי חוקית של בניין בן 5 דירות בקריית שאול מדרעי לאחיו, עו”ד שלמה דרעי.

עוד בפרשה הזו גם עניינה של בניית הווילה בספסופה, שקיימת טענה שנבנתה ב”כסף שחור”.

בנוסף, מערבת הפרשה גם חיקור דין שהתקיים בגרמניה של המיליארדר ג’יימס שלאף, שהעביר לכאורה כספים לאחיו של דרעי.

מהמשטרה נמסר הבוקר: “משטרת ישראל עכבה הבוקר לחקירה, 14 חשודים מכל רחבי הארץ, במסגרת חקירה המנוהלת בלהב 433-יאח”ה, בשת”פ עם רשות המיסים.

“מדובר בחקירה שראשיתה באפריל 2016, אשר נסובה תחילה בחשדות לקיומן של עבירות מיסוי בעיקר בתחום הנכסים וכאמור הורחבה לחשדות הנוספים, המיוחסים לחשודים רבים, לרבות נבחר ציבור ורעייתו”.

תגובת שר הפנים: “שר הפנים אריה דרעי אמר מהרגע הראשון כשנודע על פתיחת החקירה לפני שנה וחודשיים, כי ישתף פעולה באופן מלא ויענה על כל שאלה שיישאל. השר דרעי סומך על מערכת אכיפת החוק שתעשה את עבודתה בצורה אחראית וראויה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות