לפיד על תקיפת החילונית בהפגנה: תמונות איומות • דרעי: עצוב ומצער

התיעוד של עשרות ילדים ונערים תוקפים בבעיטות, יריקות וקללות צעירה חילונית אחרי עצרת המחאה של 'הפלג הירושלמי' ו'העדה' מעורר סערה • לפיד: "זה ייגמר רע. שתיקת הממשלה מבישה" • דרעי: "המראות עצובות וומצערות. הנחמה היחידה שלי היא שבני התורה הספרדים לא השתתפו"
אריה ריבקינד
ב' ניסן התשע"ז / 29.03.2017 11:46

התיעוד המזעזע של תקיפת הצעירה החילונית שספגה אלימות, יריקות וקללות מצד האספסוף בעצרת המחאה של ‘הפלג הירושלמי’ ו’העדה החרדית’, מעוררת זעם גם במערכת הפוליטית – במיוחד על אוזלת היד שמפגינה הממשלה מול ההתנהלות של ה’פלג’.

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד אמר הבוקר: “מדובר בתמונות איומות, שתיקתה המבישה של הממשלה לא יכולה להימשך. זה ייגמר רע. השאלה היחידה היא מתי”.

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, כתב לפיד: “הקמפיין האלים נגד גיוס החרדים עולה בכל פעם מדרגה, ובכל פעם המדינה שותקת. בפורים היו אלו בובות של חיילים שנתלו במאה שערים. שלשום הותקפו נשים ושוטרים. אתמול נתלו פשקווילים הקוראים להתפלל למותו של רס”ן יעקב ראשי, איש דתי, ראש מדור בני ישיבות בצה”ל. איני יכול להעלות בדעתי מקרה ברור יותר של הסתה לרצח”.

לפיד ממשיך וכותב: “הטירוף העברייני הזה אינו חלק מהוויכוח הלגיטימי שמתנהל בין חרדים לחילונים. רוב מוחלט של החרדים מתנגד לו, ומזועזע ממנו. כל מה שרוצים המסיתים הוא לגרור למאבק את כל המגזר החרדי שאינו מסכים עם דרכם הקיצונית. כולנו, חילונים וחרדים, צריכים לגלות איפוק וחוכמה כדי לא לתת להם את מבוקשם.

“אלא שגם שתיקתה המבישה של הממשלה אינה יכולה להמשך. לא כשצה”ל, חייליו ומפקדיו מותקפים בכל יום באופן בוטה כל כך. לא כשמשווים בראש חוצות את מדינת ישראל לגרמניה הנאצית.

“למול האלימות הגואה צריכה להיות התייצבות ערכית בהירה, חד משמעית, של ראש הממשלה, של בכירי שריו, של ראשי המפלגות החרדיות, של הפרקליטות והמשטרה. עבריינים אלימים אינם יכולים לצאת פטורים מעונש, אחרת החברה תתפרק. הסתה לרצח אינה יכול להינות מחסינות פוליטית”.

לפיד דרש: “על ראש הממשלה להורות לרשויות החוק לנהוג בתקיפות ובמהירות. לחקור, לעצור, להעמיד לדין”.

גם יו”ר ש”ס, שר הפנים אריה דרעי, גינה את התיעוד הקשה של תקיפת הצעירה החילונית.

“המראות של חבורת צעירים תוקפת באלימות אישה הן קשות, עצובות ומצערות מאד. הנחמה היחידה שלי היא שבני התורה הספרדים לא השתתפו בהפגנה ונשמעו לדעת חכמי התורה”.

צעירה חילונית שנקלעה אמש (שלישי) לעצרת המחאה הותקפה בברוטליות מצד אספסוף של בחורי ישיבות וילדים. הם קראו לעברה קריאות גנאי והדפו אותה עד ששוטרי מג”ב הבחינו במתרחש וחילצו אותה לפני שנפגעה.

האירוע תועד על-ידי צוות חדשות 2, הופץ גם ברשתות החברתיות – ועורר סערה גדולה גם בציבור החרדי.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי העבריין הגזען מתנחם בכך ש..ספרדים לא לקחו חלק. דרעי הייתה בבית האסורים האם הגם שם הרוב לא ספרדים?
    29/03/2017 12:13
    יצחק אפלבויים
  1. דרעי אתה מהגרועים שבאויבי ישראל אתה מפלג במקום לאחד.
    אנחנו לקראת פסח חודש ניסן המסמל את היציאה מעבדות וגיבוש לעם שעמד כאחד מול ההר. לא ספרדים לא אשכנזים לא לוי ולא ישראל אלא עם אחד כאיש אחד.
    בבקשה אם אינך יכול לעסוק בקרוב לבבות לפחות אל תפלג לך הביתה מספיק גרמת לחילול השם במעשך במשך השנים.

  2. יאיר אם תבחר מה שהיה אתמול יהיה בדיחה למה שיקרה
    29/03/2017 12:16
    שפוי
  3. הציבור החרדי לא פרייאר אם אתם מתערבים לו בחייו הפרטיים זה המחיר שתשלמו לא תוכלו לעשות כלום כי היום הנשק הכי טוב שיש זה מצלמות

  4. לא היכו אותה
    29/03/2017 12:21
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. וגם מי שמופיע במצלמות דווקא כן ספרדים

  6. ממש בושה וחרפה , אני חרדי, עצוב ומזועזע ..... איפה ההורים ?????????
    29/03/2017 13:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. ממש מחריד ומביש !!!

  8. מחללי שם שמיים. דרך ארץ קדמה לתורה
    02/04/2017 00:49
    שמעון אלפסי.
  9. הציבור החרדי צריך להתבייש.