באמצע הביקור ברוסיה: הרצוג סייר במוזיאון היהודי ובספרית שניאורסון

הרצוג, הנמצא בביקור מדיני ברוסיה לפי הזמנה של ועדת החוץ של 'הדומא', הגיע לסיור במוזיאון היהודי הגדול בשכונת מארינה רושצ'ה וב'ספריית שניאורסון' • הרצוג: "הזכות לעיין בספרים הקדושים של שולשלת אדמו"רי ליובאוויטש היא עבורי גולת הכותרת"
נתן פרל
ח' אדר התשע"ז / 06.03.2017 21:36

ראש האופוזיציה ויו”ר המחנה הציוני, ח”כ יצחק (בוז’י) הרצוג, הנמצא בביקור מדיני ברוסיה לפי הזמנה של ועדת החוץ של בית הפרלמנט הרוסי – ‘הדומא’, קיים ביקור במרכז היהודי במוסקבה, במוזיאון היהודי, בספריית שניאורסון וב’מרכז החסד היהודי’, כשהוא מלווה ברבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר.

ראש האופוזיציה ייפגש במהלך שהותו במוסקבה עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, סגן שר החוץ, מיכאל בוגדנוב, גורמים בממשל הרוסי ונציגי הקהילה היהודית.

הרצוג הגיע אתמול לביקור בן יומיים במוסקבה בירת רוסיה, בעקבות פגישתו של הרצוג עם ראש ממשלת רוסיה, דימיטרי מדבדב, בנובמבר האחרון בעת ביקורו של ראש הממשלה הרוסי בישראל.

אל הרצוג מתלווה לביקור גם ח”כ חיליק בר.

המשלחת הגיעה היום (שני) לסיור במוזיאון היהודי הגדול בשכונת מארינה רושצ’ה במרכז מוסקבה וב’ספריית שניאורסון’ המפורסמת השוכנת במרכז המוזיאון מזה שנתיים – מאז העביר נשיא רוסיה וולדמיר פוטין את הספרים לידי רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר.

גולת הכותרת של הביקור בקהילה היהודית הייתה הביקור ב’ספריית שניאורסהן’.

בהתרגשות רבה ניגש הרצוג לספרים הקדושים, בדק, התעניין והביע התעניינות בהיסטוריה העומדת מאחורי כל ספר וספר.

הרצוג שמוקיר את ערכם של כתבי יד וספרי קודש משורשיו המשפחתיים העמוקים ביקש לקבל מרבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר הסברים מעמיקים ויסודיים על כתבי היד והספרים.

הרצוג, הרב לאזאר

בתום הביקור המרגש, אמר הרצוג:  ״התרגשתי שבמקום בו עשרות בשנים נאסר על קיומם של חיים יהודיים עשירים יש כיום ‘אידישקייט’ ומערכת יהודית פוריה ומגוונת.

“אך אין ספק כי הזכות לעיין בספרים הקדושים של שולשלת אדמו”רי ליובאוויטש היא עבורי גולת הכותרת של הביקור בקהילה היהודית הפורחת במוסקבה, בראשותו של הרב לאזאר, ובוודאי כמי שזכה בעצמו לברכה מהרבי זה ריגש עד מאוד״.

ספריית שניאורסון כוללת 12,000 ספרים, ו30,000 מסמכים אשר הראשונים שבהם הודפסו לפני כ-250 בעת הקמת תנועת חב”ד.

יצויין כי התקווה הגדולה של חסידי חב”ד שהספרים ישובו במהרה למקומם הטבעי – ספריית ‘אגודת-חסידי-חב”ד’ העולמית ב-770, כרצון הרבי מליובאוויטש זצ”ל.

בהתייחסו לנשיא רוסיה אמר: “את נשיא רוסיה פוטין אני מכבד מאוד והיום יש לו אפשרות מיוחדת לשפר המצב במזרח התיכון”.

במרכז החסד היהודי שמע האורח על הפעילות הענפה למענם של מאות ואלפי נזקקים וגלמודים יהודים במוסקבה, והפתרונות למענם של הנזקקים בכל תחומי העזר והסעד, והכל מתוך כבוד רב לפונים. את דבריו הנרגשים העלה בספר האורחים של המרכז, תוך הבעת תודה בשם העם בארץ ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות