נכנסים למקרר: הוקפא מענק אובמה לפלסטינים; “השגרירות לא תעבור”

אחרי שברק אובמה אישר רגע לפני שעזב את הבית הלבן העברת 221 מיליון דולרים לפלסטינים - מחלקת המדינה מעכבת את ביצוע ההחלטה • בכירים ברשות: קיבלנו מסרים מרגיעים ממשל טראמפ - העברת השגרירות מתל-אביב ירדה משולחן הדיונים
יוני גרין
כ"ז טבת התשע"ז / 25.01.2017 12:15

העיתון הערבי ‘א-שרק אל-אווסט’ מצטט הבוקר (רביעי) בכיר פלסטיני שטוען כי ממשל טראמפ העביר מסר להנהגת הרשות הפלסטינית, לפיו התכניות להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים – הוקפאו.

הבכיר, אחמד מג’דלאני, חבר הוועד הפועל של אש”ף ודוברו של אבו-מאזן, מסר לעיתון כי מהממשל החדש התקבלו איתותים ראשוניים כי טראמפ נסוג בו וכי העברת השגרירות לירושלים לא תעלה בזמן הקרוב.

לדבריו הבכיר הפלסטיני, סוגיית העברת השגרירות מתל-אביב ירדה משולחן הדיונים בשל הלחצים הישירים שהפעילו הפלסטינים, שגובו בתמיכה אירופאית.

ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן נועד אתמול בלשכתו ברמאללה עם הקונסול האמריקני בירושלים דיוויד בלום.

בתוך כך, מחלקת המדינה האמריקנית בוחנת מחדש את ההחלטה שהתקבלה על ידי הנשיא ברק אובמה ביום שישי, רגע לפני השבעת טראמפ – להעביר 221 מיליון דולרים לרשות הפלסטינית, למרות התנגדות חברי קונגרס רפובליקניים.

בכירים במחלקת המדינה אמרו כי הוחלט לעכב את ביצוע ההחלטה של אובמה, עד שייכנס מזכיר מדינה חדש לתפקידו, ויהיה ברור שהעברת הכספים תואמת את המדיניות של ממשל טראמפ.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות