הקבינט דחה הדיון על סיפוח מעלה אדומים • הערב: שיחת ביבי-טראמפ

השרים החליטו להמתין עם החוק להחלת הריבונות במעלה אדומים עד לפגישת נתניהו-טראמפ • דיון נוסף ייערך לקראת הפגישה בין ראש הממשלה לנשיא • ח"כ יואב קיש: מבין את הרגישות מול הממשל החדש
יוני גרין
כ"ד טבת התשע"ז / 22.01.2017 18:44

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני החליטו  אחר הצהרים (ראשון) פה אחד לדחות את הדיון בהצעת החוק להחלת הריבונות על מעלה אדומים – עד לאחר פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה”ב דונלד טראמפ.

בהודעה רשמית נמסר: “הקבינט החליט פה אחד לדחות את הדיון עד אחרי פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא טראמפ. לקראת הפגישה יתקיים דיון קבינט נוסף”.

ח”כ יואב קיש, מיוזמי החוק להחלת הריבונות, הבהיר כי הוא מקבל את החלטת הקבינט.

”לא הסכמתי להסיר את ההצעה מסדר היום על אף שאני מבין את הרגישות מול הממשל החדש”, אמר קיש. ”לדעתי נכון יותר יהיה להעביר את הצעת החוק בוועדת השרים ולהמתין עם ההצבעה במליאה עד לאחר עדכון הנשיא טראמפ.

”יחד עם זאת, הסכמתי לקבל את הכרעת הקבינט המדיני הביטחוני לזמן הזה. אמשיך להוביל יחד עם שותפיי בשדולת ארץ ישראל את המהלך להחלת הריבונות על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון”.

מהבית הלבן נמסר היום כי הנשיא טראמפ ישוחח בטלפון הערב עם ראש הממשלה נתניהו, בסביבות השעה 20:30 שעון ישראל.

לאחר פרסום החלטת הקבינט, מתחה מועצת יש”ע ביקורת על ההחלטה: “אנו מאוכזבים מהחלטת הקבינט. לאחר שנים של הקפאת בניה ודחיית מהלכים התיישבותיים חשובים, ציפינו למנהיגות אמיצה שתדע לצאת משנות ההקפאה ותעבור ליוזמה התיישבותית לעתיד טוב למדינת ישראל”.

במועצת יש”ע הוסיפו: ”אנו בטוחים שהממשלה הנוכחית תאשר את החוק בקרוב ותהפוך את מעלה אדומים לעיר ישראלית לכל דבר כי הגיע זמן ריבונות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם ד' לא ישמר עיר - שוא שקד שומר - אם ד' לא יבנה בית שוא עמלו בוניו בו...
    22/01/2017 19:15
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אם ד’ לא ישמר עיר – שוא שקד שומר – אם ד’ לא יבנה בית שוא עמלו בוניו בו