גלאון מאיימת: תיגעו לנו בשבת? תקבלו התקוממות כזו שלא חלמתם

לקראת הדיון שיתקיים מחר בבג"ץ - יו"ר מר"צ מבהירה כי אם הממשלה תאכוף את הסטטוס קוו על העסקים בתל אביב, תחל התקוממות אזרחית • "הסטטוס קוו היא קליפה ריקה וחסרת משמעות, שנתניהו וחברי הכנסת החרדים מנפנפים בה כדי לתרץ את הכרסום המתמשך בזכויות החילונים"
אריה ריבקינד
כ"ד טבת התשע"ז / 22.01.2017 16:30

יו”ר מרצ ח”כ זהבה גלאון איימה היום (ראשון) בדף הפייסבוק שלה, כי במידה והממשלה תאכוף את מדיניות הסטטוס-קוו על תל אביב בנושא חוק העזר על השבת – תחל התקוממות אזרחית.

גלאון פירסמה את האיום לקראת הדיון שיתקיים מחר בבג”ץ בעתירה שהגישה עיריית תל אביב נגד הממשלה, שסירבה לאשר פתיחת 160 עסקים בשבת. “כבר לפני שבועיים המדינה הייתה צריכה להגיש את עמדתה בעניין, אבל הממשלה עשתה את הדבר היחיד שהיא יודעת לעשות – ביקשה דחייה והחליטה לא להחליט״.

לדבריה, “החילוניות בישראל נמצאת תחת מתקפה. הניסיון לסגור את תל אביב בשבת הוא רק חזית אחת במלחמה שהכריזה הממשלה על הציבור החילוני, אבל הוא חזית חשובה”.

לדברי גלאון, החרדים מסמלים “יהדות קיצונית וגזענית”, כלשונה: “נתניהו כרת ברית עם יהדות קיצונית, מסתגרת וגזענית, והתוצאה היא שחילונים מוצאים את עצמם נאבקים שוב עבור מה שאמור להיות בסיסי”.

גלאון טוענת כי הסטטוס-קוו מת: “מדובר בקליפה ריקה וחסרת משמעות, שנתניהו וחברי הכנסת החרדים מנפנפים בה כדי לתרץ את הכרסום המתמשך בזכויות החילונים בישראל. הסטטוס קוו הפך לכלי ניגוח בחילונים, לפלטפורמה כדי להיכנס לנו עמוק יותר לחיים”.

בשלב זה מציגה גלאון את האיומים: “אם מרכולים, בתי קפה ואצטדיוני כדורגל ייסגרו בשבת בתל אביב, לב ליבה של החילוניות הישראלית, דמיינו מה יהיו ההשלכות על הציבור החילוני בשאר הארץ – בירושלים, אשדוד, פתח תקווה, טבריה. דמיינו מה הדבר הבא שנאלץ להיאבק עליו.

“אבל בישראל יש ציבור חילוני גדול, שנשבר לו לראות את המרחב הציבורי מתכופף כל הזמן לצד אחד ונשבר לו להעמיד פנים שזה גשם. תיגעו לנו בשבת? תקבלו כזאת התקוממות אזרחית שלא חלמתם עליה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות