סופית: נתניהו לא ישתתף בטקס השבעתו של הנשיא דונלד טראמפ

על אף הניסיונות החוזרים ונשנים של צוות המעבר להזמין את ראש הממשלה לטקס - בלשכת נתניהו דוחים את ההזמנה • "אין שום קשר לחקירות. הביטול נגרם בשל חפיפה עם מועדי הוועידה הבינלאומית בצרפת ועם כינוס מועצת הביטחון" • ארה"ב לבעלות בריתה: השגרירות תעבור לירושלים
יוני גרין
י"ב טבת התשע"ז / 10.01.2017 19:31

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לא ישתתף בטקס ההשבעה של נשיא ארה”ב הנבחר דונלד טראמפ. כך פורסם לראשונה באתר ערוץ 20.

לפני עשרה ימים דיווח ה’ניו יורק פוסט’ כי יועציו של  הנשיא הנבחר הזמינו את ראש ממשלת ישראל לטקס ההשבעה ואמרו כי “יש תכנון שטראמפ ייפגש עם נתניהו”.

הדיווח, כך נכתב בעיתון האמריקני, מבוסס על מקור המקורב לצוות המעבר של הנשיא הנבחר.  “הצוות, בראשות חותנו של טראמפ ג’ראד קושנר, דוחקים באופן אגרסיבי בנתניהו ורוצים בנוכחותו בחגיגות ההשבעה ב-20 בינואר”, דווח אז. מקור מסר לעיתון עוד, כי “השניים מדברים כל הזמן, ונתניהו מדבר על האפשרות של להגיע להשבעה”.

היום אומרים בלשכת ראש הממשלה, כי נתניהו לא צפוי להשתתף בטקס על אף שהוזמן.

נתניהו וטראמפ מתחזקים מערכת יחסים חמה ולבבית. מאז הבחירות הלך והתהדק התיאום ביניהם.

“אין סיבה מרכזית ואין שום קשר לחקירות”, אמרו גורמים בלשכה על דחיית ההזמנה.

אתמול הודיע ראש הממשלה על ביטול הנסיעה לפסגה הכלכלית השנתית בדאבוס. לדברי הלשכה, הביטול נגרם בשל חפיפה עם מועדי הוועידה הבינלאומית בצרפת ועם כינוס מועצת הביטחון, בשתיהן צפויה להתקבל החלטה אנטי ישראלית נוספת.

בתוך כך, ממשל טראמפ הנכנס הודיע לבעלות בריתה של ארה”ב כי הוא מקדם את התוכניות להעברת שגרירות ארה”ב בישראל מתל אביב לירושלים, כך דיווחה רשת CNN.

הרשת ציטטה דיפלומט אירופי שאמר כי צוות המעבר של ממשל טראמפ אמר “באופן ברור מאוד” בשיחות שהתקיימו, כי הוא מתכוון לסייע לישראל “בכל דרך שבה ישראל רוצה שיעזרו לה, ואם הם מעדיפים את השגרירות בירושלים, מדוע לא?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות