הבוקר יחשפו לציבור את המסמכים הגנוזים של פרשת ילדי תימן

אחרי מאבק ציבורי ממושך, היום יושק במעמד ראש הממשלה נתניהו אתר האינטרנט בו יחשפו אלפי תיקים, על מנת לאפשר לציבור לחפש מידע על יקיריהם שנעלמו • באתר יוכלו המשפחות גם לקרא את הפרוטוקולים והתכתובות של הוועדות השונות
דוד ליבוביץ
כ"ח כסלו התשע"ז / 27.12.2016 23:39

סוף סוף זה קורה: ארכיון המדינה יחשוף היום (רביעי) את מסמכי ועדת החקירה הממלכתית, שחקרה את היעלמותם של ילדי תימן בשנותיה הראשונות של המדינה.

החומרים שייחשפו מחר היו אמורים להישאר מסווגים עד שנת 2070, אך המחאה הציבורית והסיקור הנרחב לנושא הוביל לבסוף להחלטת ממשלה לפרסם את החומרים.

בעקבות הלחץ הציבורי הורתה הממשלה הורתה לשר צחי הנגבי לבחון את החומרים השמורים בארכיון המדינה הקשורים לפרשה זו, לקראת היערכות לפרסומם.

בשעות הבוקר, צפוי ראש הממשלה נתניהו להשיק אתר האינטרנט בו יחשפו אלפי תיקים, על מנת לאפשר לציבור לחפש מידע על יקיריהם שנעלמו.

באתר האינטרנט יוכלו המשפחות שיקיריהן נעלמו גם לקרא את הפרוטוקולים והתכתובות של הוועדות השונות שחקרו את הפרשה, כולל חומרי חקירה ומסמכים של הגופים השונים המעורבים בפרשה.

דו”ח ועדת החקירה הממלכתית לפרשת היעלמות ילדי תימן, שפורסם ב-2001, קבע כי למעלה מאלף ילדים למשפחות שעלו מתימן נעלמו בין 1948 ל-1954. הדו”ח קבע כי לא נמצא ביסוס לטענות לפיהן אירעה חטיפה ממוסדת ומאורגנת של ילדים אלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות