נתניהו קבע: סגירת תאגיד ‘כאן’ תעלה בממשלה בשבוע הבא

לאחר דיון בפורום ראשי סיעות הקואליציה, ולמרות שמשה כחלון נעדר במחאה בשל תדרוכים מהליכוד נגדו, הודיע נתניהו כי בישיבת הממשלה הבאה תעלה לאישור הצעת החוק של יו"ר הקואליציה לפירוק התאגיד • ליצמן עושה קולות של בעד, דרעי ובנט נגד, וליברמן טרם הביע עמדה • אם הסגירה תאושר, תיאלצנה כל סיעות הקואליציה לתמוך במהלך
נחמן גור
כ"ח תשרי התשע"ז / 30.10.2016 16:00

ראש הממשלה הודיע היום (ראשון), לאחר דיון קצר בישיבת ראשי סיעות הקואליציה, כי הצעת החוק של יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן,  בנושא סגירת תאגיד השידור הציבורי ‘כאן’ תעלה לדיון והצבעה בישיבת הממשלה בשבוע הבא.

זאת, למרות ההתנגדות של שר האוצר משה כחלון,  יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט, ויו”ר ש”ס אריה דרעי.

שר האוצר משה כחלון, יו”ר ‘כולנו’, אף נעדר מהישיבה, במחאה הפגנתית על תדרוכים של הליכוד נגדו, שהציגו אותו בין היתר כשמאלן ומשת”פ של התקשורת.

בישיבה הוצגו על התאגיד נתונים כלכליים על ידי מנכ”ל משרד התקשורת שלמה פילבר.

גורם בכיר בסביבת נתניהו אמר היום לחרדים 10: “הוא נחוש לסגור את התאגיד”.

יצוין  כי במליאת הממשלה ישנו רוב לסיעת הליכוד, אולם לא ברור עדיין האם כל שרי הליכוד יצביעו כפי שחפץ ראש הממשלה. אם תאושר סגירת התאגיד בישיבת הממשלה, תיאלצנה כל סיעות הקואליציה לתמוך במהלך, וזאת על פי ההסכם הקואליציוני שנחתם עמן עם הקמת הממשלה.

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס לפני ישיבת הממשלה להצבעה בנוגע לתאגיד לשידור – ואמר: “אבדוק מה מציעים כרגע ועל פי זה אחליט”.

הוא הדגיש כי הפשרת הקרקע של רשות השידור ברוממה והאפשרות שתוקצה לציבור החרדי אינה נמצאת מבחינתו במערך השיקולים לגבי ההחלטה בנוגע לתאגיד.

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טרם הביע עמדה בנושא.

מקורביו של שר הפנים אריה דרעי התייחסו לתדרוכים בליכוד, לפיהם יו”ר ש”ס מתלבט ואמרו לערוץ 2: “אין התלבטות. השר דרעי יתנגד למהלך”.

לפי ערוץ 2, יוזמתו של  ביטן קיבלה חיזוק משמעותי מוועד העובדים של רשות השידור, שהודיע במכתב לשר האוצר כי יסכים לצעדי התייעלות דרמטיים, כולל גמישות ניהולית מוחלטת להנהלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות