רה”מ האיטלקי: “ליהודים אין קשר לי-ם? כמו לומר שהשמש מחשיכה”

מתיאו רנצי הביע "זעזוע" מההחלטה האנטי-ישראלית שהתקבלה באונסק"ו ואמר כי יזמן לבירור את שר החוץ ג'נטילוני כדי לבדוק למה איטליה נמנעה בהצבעה • "אי אפשר להמשיך עם ההחלטות האלה באו"ם ובאונסק"ו"
נתן פרל
י"ט תשרי התשע"ז / 21.10.2016 14:02

ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי תקף הבוקר (שישי) את ההחלטה האנטי-ישראלית שהתקבלה באונסק”ו, המבטלת את הזיקה של היהודים להר הבית והכותל המערבי ואמר כי הוא “מזועזע” ממנה.

לפי דיווח של ברק רביד ב’הארץ’, רנצי הוסיף כי מיד עם שובו לרומא הוא מתכוון לזמן לבירור את שר החוץ כדי לבדוק מדוע איטליה נמנעה ולא הצביעה נגד ההחלטה.

“אני חושב שזו החלטה שגויה ובלתי נתפסת”, אמר רנצי בראיון לתחנת רדיו איטלקית. “אי אפשר להמשיך עם ההחלטות האלה באו”ם ובאונסק”ו שמטרתן לתקוף את ישראל.

|הוריתי להפסיק לנקוט עמדה כזו גם אם זה אומר לצאת מחוץ לעמדה המוסכמת של שאר מדינות אירופה. ביקשתי מהדיפלומטים שעוסקים בנושאים האלה להפסיק את זה”.

רנצי הוסיף: “אם מישהו רוצה להגיד משהו על ישראל שיגיד, אבל שלא ישתמש באונסק”ו… לומר שליהודים אין קשר לירושלים זה כמו לומר שהשמש עושה חושך”.

איטליה היא המדינה השלישית שמודיעה על שינוי עמדתה מאז ההצבעה בשבוע שעבר. לפני כמה ימים שקלה מקסיקו להפעיל סעיף מיוחד בתקנון כדי לקיים הצבעה חוזרת ולשנות את הצבעתה מתמיכה בהחלטה להימנעות, אולם לבסוף החליטה להסתפק בהודעה פומבית לפיה היא משנה את עמדתה בנושא ואינה תומכת עוד בהחלטה.

גם ממשלת ברזיל, שהצביעה בעד ההחלטה באונסק”ו, הודיעה אחריה כי היא משנה את עמדתה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות