שקד: הודעה על כמה יח”ד? שיצילו את האזרחים בסוריה

שרת המשפטים התייחסה לגינוי האמריקני על בניית היישוב החלופי לעמונה ולביקורת שלה על בית המשפט העליון: "אמנה שופטים שתואמים את עקרונותיי" • ברק ממשיך במתקפה על נתניהו: "הוא האיום העיקרי על הבניה בירושלים ובגושי ההתיישבות. האמריקאים לא אוהבים שמרמים אותם. די להתנהל כמו גן ילדים שמביך את ארה"ב בכל הזדמנות"
יוני גרין
ד' תשרי התשע"ז / 06.10.2016 10:33

שרת המשפטים איילת שקד מתחה הבוקר (חמישי), בראיון שהעניקה לגלי צה”ל, ביקורת על הממשל האמריקני, בעקבות הגינוי החריף במיוחד שפרסמה מחלקת המדינה נגד ישראל, בשל הכוונה לבנות ביו”ש יחידות דיור למפוני היישוב עמונה.

“מדינת ישראל עושה מה שנכון לה. ההודעה שלהם היא קצת חסרת פרופורציה בלשון המעטה”, אמרה שקד. “אני חושב שראוי שארצות הברית תראה איך היא מצילה את האזרחים בסוריה ולא מוציאה כזו הודעה חריפה על כמה יחידות דיור”.

שקד התייחס גם למינויי השופטים ואמרה: “בוודאי שאמנה שופטים שתואמים את עקרונותיי. נבחרתי כדי לייצג אג’נדה מסויימת ובאתי כדי לשנות”.

בתוך כך, אהוד ברק ממשיך במתקפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בראיון לגלי צה”ל התייחס ראש הממשלה לשעבר, לגינוי האמריקני סביב הבנייה ביו”ש: “האמריקאים לא מרמים ולא אוהבים שמרמים אותם”.

ברק קבע כי “האיום העיקרי על הבניה בירושלים ובגושי ההתיישבות – הוא נתניהו”.

הוא הסביר כי על ממשלת ישראל לקיים דיון משותף עם האמריקנים ולקבוע עימם היכן ניתן לבנות על פי מפת הדרכים של הנשיא הקודם בוש, והיכן תימנע ישראל מלבנות.

באשר לעמונה סבור ברק כי מדובר במקרה רגיש, שניתן היה לפרוס את מורכבותו בפני האמריקנים באופן ישר וגלוי, ולהבהיר כי הכוונה היא לבנות חלופה לעמונה בתחומים שיהיו מקובלים עליהם. דיון שכזה, סבור ברק, צריך היה להתקיים מול הממשל האמריקני – גם אם הממשל לא יקבל את העמדה הישראלית.

לדבריו, הממשלה בישראל מתנהלת כמו בגן ילדים והבכירים האמריקאים חוששים ממבוכות האורבות להם מאחורי כל ביקור בישראל. “העולם רוצה להיות עם ישראל ולא נגדה. העולם מייחל לישראל שלא מוותרת על מדיניות או ביטחון אבל מוותרת על משיחיות”, קובע אהוד ברק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות