באיחוד האירופי ממליצים להסיר את חמאס מרשימת ארגוני הטרור

בית הדין העליון של האיחוד האירופי קיבל המלצה: להוציא את ארגון הטרור חמאס מהרשימה השחורה • על פי הטענות: הקריטריונים להכנסת חמאס לרשימה בשנת 2001 נבחנו בעיקר לאור דיווחים תקשורתיים, ולא לאחר בדיקה מעמיקה • ישראל: משוכנעים שהאיחוד האירופי יעשה את כל שיידרש על מנת להשאיר את חמאס, ארגון טרור פעיל - ברשימה
יוני גרין
י"ט אלול התשע"ו / 22.09.2016 17:55

יועצת של בית הדין העליון של האיחוד האירופי הגישה חוות דעת התומכת בהחלטה להסרת ארגון הטרור חמאס מרשימת ארגוני הטרור.

סוכנויות הידיעות דיווחו אחר הצהריים (חמישי) כי ההחלטה על כך התקבלה כבר ב-2014, וחוות הדעת מהווה צעד משמעותי בדרך להחלטה של בית הדין להסיר את חמאס מהרשימה.

בנוסף מבקשים שם להסיר גם את ארגון “הנמרים הטמילים”, ארגון הטרור הפועל זה עשרות שנים בסרי לנקה.

לטענת שופטי בית הדין באיחוד, נציגי המדינות שתומכים בהחלטה להכניס את חמאס והנמרים הטמילים לרשימת ארגוני הטרור, “ניזונים מכלי התקשורת ולא מבדיקת המצב בשטח”,  בעוד בית הדין בדק את הפעילות לעומק.

ראוי לציין כי שרי החוץ של האיחוד קיבלו את ההחלטה על צירוף ארגון הטרור חמאס לרשימה השחורה לפני למעלה מ-15 שנים. גם כיום, לא מעט משרי החוץ האירופים חושבים שההחלטה נכונה, ויש בכוונתם להגיש ערעור אם יוחלט על הוצאת חמאס מהרשימה.

במשרד החוץ אמרו בתגובה: “אנו ממתינים לפרסום חוות הדעת המלאה ונלמד אותה בעיון. מדובר בחוות דעת בלבד, שאינה מחייבת את בית הדין ומהווה חלק מהליך משפטי אירופי.

“נמתין לפסיקת בית הדין בנושא. אנו משוכנעים שהאיחוד האירופי יעשה את כל שיידרש על מנת להשאיר את חמאס, ארגון טרור פעיל, ברשימת הטרור האירופי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ואולי יש להכניס את האיחוד האירופי -במקומו?
    22/09/2016 23:30
    vb
  1. ואולי יש להכניס את האיחוד האירופי -במקומו?