האם עבריינים שולטים בציון רשב”י? טענות: “היכו מתפללים עד זוב דם”

אורחים שהגיעו לשבות ליד ציון הרשב"י במירון טוענים: הותקפנו באלימות ובאיומים על ידי עבריינים באמצע קריאת התורה • אייכלר: "זה מטרד מתמשך במשך שנים" • המשטרה: "יש נקודת משטרה במירון. איש לא פנה אל השוטרים"
אליעזר היון
כ"א תמוז התשע"ו / 27.07.2016 13:06

האם במתחם ציון הרשב”י במירון שוררת עבריינות קשה?

לטענת קבוצת אברכים ששהתה במירון בשבת האחרונה,  ובראשם רבנים ודיינים, הם הותקפו באלימות קשה על ידי קבוצת עבריינים, שדרשו מהמתפללים לעזוב את המקום באמצע קריאת התורה של תפילת שחרית, בבוקרו של יום השבת.

אחד המתפללים מתאר את אשר אירע לחרדים 10: “שהיתי בשבת האחרונה -פרשת פנחס- בצילו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי במירון, יחד עם קבוצת אברכים ובראשם רבנים ודיינים. בתפילת שחרית בשבת, בעת שקראנו בתורה בהיכלי השטיבלעך שבמרפסת הכהנים נכנסו לתוכה קבוצת עבריינים חובשי כיפות והורו לנו לצאת כי הם ‘הולכים לישון פה כעת’, ובעת שהערנו להם כי אנו נמצאים כעת באמצע קריאת התורה, התחילו לגדף את התורה ואת לומדיה, ותוך כדי התחילו להרביץ לנו מכות רצח עד כדי זוב דם.

“הם אף איימו עלינו מספר פעמים כי ידקרו אותנו עם סכין וירצחו אותנו. בלית ברירה ברחנו להיכל השני עם הספר תורה והם רדפו אותנו גם שם ודחפו את הספר תורה וביזו באמצע קריאתה, ובנוסף לזה גם דחפו ואיימו על אחד מחשובי האדמו”רים שהתפלל איתנו.

“נאלצנו להפסיק באמצע קריאת התורה ולהמשיך בקריאתה במקום בו התאכסנו, זאת מחשש שירדפו אותנו שוב”.

לדבריו, “בזה לא תם חוצפתם, במשך הצהריים כשחזרנו לציון הקדוש, הפריעו אותם עבריינים לתפילות ולאמירת תהילים בתוך הציון הקדוש”.

השומרים מפחדים

ומה עשו שומרי המתחם? לטענת המתפלל הם פשוט חששו. “בעת שהעבריינים נתנו לנו מכות הלכנו לקרוא לשומרים המוצבים בכניסה למתחם והם אמרו שהם מפחדים מהם. הזמינו את המשטרה שבוששה מלהגיע. במוצאי השבת שוב התגוששו העבריינים ועוררו מהומות, אולם הפעם היעד שלהם היו השומרים עצמם”.

לדברי האורח, ישנה בעיה נוספת: סגירת המקווה הגדול בקרבת הציון, שבשל כך נאלצים האורחים ללכת מרחק רב עד למקווה הממוקם  בקצה השני של היישוב, במרחק של כחצי שעה הליכה.

בעקבות התלונות העלה אתמול (שלישי) ח”כ ישראל אייכלר, יו”ר הועדה לפניות הציבור את הסוגיה, בוועדה שהתכנסה לדיון מקיף יחד עם כל הגופים והגורמים הקשורים להילולת הרשב”י במירון, במטרה להפיק לקחים מהאירועי השנה – ולהיערך לקראת ההילולא בשנה הבאה.

אייכלר הזכיר את העבריינות שהשתלטה על המתחם, וסיפר על המקרה המזעזע שהתרחש במקום בשבת האחרונה: “קיבלתי מכתב מזעזע על קבוצת אברכים שהייתה במירון והתפללה שם, קבוצת עבריינים פרצה למקום והכו אותם עד זוב דם בטענה כי הם מבקשים לישון שם. קיללו תוך חילול הקודש וספר התורה והמשיכו להפריע לתפילות גם אחר הצהריים. כשקראו לשומרים אמרו ש’הם מפחדים מהעבריינים'”.

אייכלר הוסיף: “כבר לפני עשור המדינה הקציבה כסף להקמת תחנת משטרה במירון. אם זה היה קורה בכותל, תוך דקות היו מטפלים בזה, אבל במירון זה לא קורה. זה מטרד מתמשך במשך שנים”.

מהמשטרה נמסר בתגובה: “בחצי שנה האחרונה נקודת המשטרה במירון מאוישת מידי יום לרבות סופי שבוע על ידי שני שוטרים ובמשך שתי משמרות עד לשעה 01:00.

“באשר לטענות בנושא ארוע כלשהו שלטענתך התרחש בשבת, איש לא פנה אל השוטרים. במידה וישנו חשש כלשהו בנושא הפרת הסדר הציבורי או חשש עתידי כלשהו של המתפללים – אנו קוראים להם להגיע מיד אל תחנת המשטרה ולהגיש תלונה והנושא יטופל במלוא החומרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פשוט מזעזע
    27/07/2016 14:43
    יוסי
  1. הייתי בשבת האחרונה במירון ופשוט איני יודע איך לתאר את המיטרד הזה.
    כנופיות של עשרות צעירים נחנחים אלימים וחצופים שעושים במקום כבתוך שלהם.
    השיא היה בשבת בבוקר בעיצומה של תפילת מוסף התפרצו לאחד מהשטיבלאך במרפסת הכוהנים כמה עשרות מהם ופשוט גירשו את כל המתפללים באלימות נוראית, פיזרו מזרנים על הריצפה ונשכבו לישון. רק כוחות משטרה שהוזעקו למקום הצליחו לאחר זמן אב לסלקם.
    פשוט מזעזע איך המקום הקדוש הזה הפך למקום מושבם של צעירים הזויים אלו שמשליטים פחד וטרור.
    במו עיני ראיתי אותם מפליאים מכות רצח לאברכים תמימים שעמדו בעיצומו של תפילת שמו״ע.
    פשוט מזעזע. אין מילים לתאר.
    אין דין ואין דיין!