בית המשפט אסר לשחרר את גופת אסתי וינשטיין לקבורה

בית המשפט נעתר לבקשת תמי מונטג להוציא צו מניעה זמני האוסר לשחרר את גופתה אמה אסתי וינשטיין ע"ה - עד לדיון אחר הצהרים • עו"ד חוי אדמקר: "טוב יעשו אם יוותרו על המאבק המשפטי ויאפשרו להביא את המנוחה לקבורה על פי צוואתה בהקדם האפשרי" • זק"א: "למשפחה החרדית אין בעיה שההלוויה תתקיים בהקדם, ללא כל תנאים"
חיים טוויל
כ"א סיון התשע"ו / 27.06.2016 13:28

שופטת בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, שפרה גליק, נעתרה בצהרים (שני) לבקשתה של תמי מונטג להוציא צו מניעה זמני האוסר על משרד הבריאות והמכון לרפואה משפטית באבו כביר לשחרר את גופת המנוחה אסתי וינשטיין ע”ה.

הצו תקף עד להחלטה שתתקבל בדיון שיתקיים בנוכחות הצדדים היום אחר הצהרים.

עו”ד חוי אדמקר, המייצגת את מונטג, מסרה: “טוב יעשו הגורמים המוסמכים לכך אם יבואו לקראת המשפחה, יוותרו על המאבק המשפטי ויאפשרו בשעה קשה זו להביא את המנוחה לקבורה על פי צוואתה בהקדם האפשרי”.

מהודעת המחלקה המשפטית של זק”א נראה כי איש לא יתנגד לבקשה: “הקרב שהוא לא קרב… משפחתה החרדית של אסתי וינשטיין לא מתנגדת לקבורה במרכז (בית העלמין ירקון). ההפך, אין שום בעיה שאסתי תיקבר בבית העלמין ירקון, כמו כל אזרח חילוני, ואין להם שום התנגדות לכך. אין שום חסיד גור שנמצא במכון ומנסה לחטוף את הגופה.לא קיים כזה דבר במכון לרפואה משפטית. למשפחה אין בעיה שההלוויה תתקיים בהקדם ללא כל תנאים”.

תמי מוטנג, בתה של אסתי ע”ה, שגופתה נמצאה אתמול בתוך רכבה שחנה בחוף הקשתות באשדוד, פתחה יחד עם חבריה הקרובים של אמה במאבק,כדי למנוע את העברת גופת אמה לידי בני המשפחה החרדית מחסידות גור.

תמי, הבת היחידה מתוך שבע הבנות של המנוחה שנטשה גם היא את הדת והייתה בקשר קרוב עם אמא, התייצבה הבוקר עם החברים מחוץ למכון לרפואה משפטית באבו כביר, בניסיון למנוע את העברת הגופה. הם אף חסמו את האמבולנס בשערי המכון.

“אני רוצה שאימא תיקבר כמו שהיא ביקשה, במרכז הארץ עם פרחים ושירים”, אמרה הבת תמי לאתר ynet. “אני רוצה שהשופט יקבע שאני אחליט על הקבורה של אימא שלי, כי אני היחידה שרשומה בצוואה שלה.

“עד ליום שאימא שלי נפטרה היא לא עניינה אותם. רק עכשיו כשהיא מתה היא פתאום הפכה לבת שלהם, לאימא שלהם ולבת משפחה. זה מזעזע ומחריד. לא אכפת לי שיהיה גם טקס דתי עם קדיש, אבל אני לא מוכנה שייקחו לי את אימא שלי ויעשו בה מה שהם רוצים”.

אסתי ויינשטיין ע”ה, בת 50, נטשה הדת לאחר גירושיה לפני שבע שנים.

ביום שני שעבר היא הותירה מכתב על המחשב בביתה באזור, בו פירטה על מצבה הנפשי הקשה שנגרם לה בעקבות ניתוק הקשר עם שש מבנותיה ונכדיה – מאז עזבה את הדת.

היא גם הותירה אחריה ספר, בו גוללה את חייה, וביקשה כי יופץ בכל דרך אפשרית.

במהלך השבוע האחרון נערכו אחריה חיפושים בכל רחבי הארץ, עד שאתמול בצהרים אותרה גופתה.

בניגוד לשמועות, ברכב לא נמצא שום פתק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות