גפני לוועדת האתיקה: רפורמים? לא חייב לשמוע אותם, הם תוקעים סכין

הרפורמים הגישו קובלנה לוועדת האתיקה כנגד חברי הכנסת החרדים היוצאים בהפגנתיות בכל עת שנציג מטעמם מדבר - אך חבר הכנסת גפני מבהיר בתגובה: "איני מחוייב להאזין להם, לא אשתתף בכל דיון בו הם נמצאים"
אליעזר היון
ט"ז סיון התשע"ו / 22.06.2016 13:22

התנועה הרפורמית הגישה קובלנה לוועדת האתיקה של הכנסת בגלל התנהלותם של חברי הכנסת החרדים מול דוברי התנועה- אך יו”ר ועדת הכספים מבהיר: זה או אני או הם, אני מתכוון להמשיך במאבק ברפורמים.

הרפורמים פנו השבוע אל ועדת האתיקה בבקשה לבדוק את פשר ההתנהלות חברי הכנסת החרדים, הנוהגים לצאת בהפגנתיות מוועדות הכנסת בכל פעם שנציג של הרפורמים מתחיל לדבר.

אלא שחבר הכנסת משה גפני לא נבהל מהתלונה – ובתשובה לקובלנה הבהיר: “בכל דיון בו ישתתפו הנציגים הרפורמים והקונסרווטיבים – לא אשתתף”.

לדברי גפני, אין לו כל חיוב להשתתף או להאזין לדובר כלשהו: “אין כל הוראה על פיה חייב חבר הכנסת להיות נוכח בשעה שמאן דהוא מדבר, ואף אם חבר הכנסת הוא יו”ר הועדה הוא רשאי למצוא לו מחליף מבין חברי הועדה ואיננו חייב לשמוע את דבריו של מאן דהוא, המופיע ומקבל רשות דיבור”.

גפני ציין גם את הסיבה להיעדרותו ההפגנתית מישיבה עם הרפורמים: “הרפורמים והקונסרבטיבים תוקעים סכין בגבה של התורה הקדושה ושל היהדות. הם גרמו להתבוללות בממדי קטסטרופה לעם היהודי במקומות מגוריהם. מקומות אלו הם לא כאן בארץ, והם מנסים בכל דרך לנעוץ את טלפיהם המסוכנים במדינת ישראל.

 “הם מתלוננים לוועדת האתיקה ללא עילה כל שהיא, ואני תמה שהם לא נדחו על הסף. הם מעוניינים להידבק אלינו בכותל המערבי שאין להם כל קשר אליו, במקוואות שהם אינם מאמינים בהם, במקומות שהם אינם מאמינים בהם, בוועדות הכנסת שאיננו מעוניינים לשמוע ולדבר איתם ועתה בוועדת האתיקה”.

את דבריו חתם גפני, שמתפלא מדוע תלונתם לא נדחתה על הסף: “אם על אף האמור שאין עילה על פי התקנון לקובלנה, תחליטו לקיים דיון, אבקש לזמן אותי בנפרד מכיוון שאם הם יהיו בדיון, לא אכנס אליו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עלוב
    26/06/2016 13:02
    שמואל
  1. מסכן גפני, מחפש תשומת לב ומשחק לידיהם