‘הארץ’ תקף השופט שפסק לטובת הרבנות • שקד: “שוקן, הסר החרפה”

שרת המשפטים איילת שקד תוקפת הבוקר בעמוד הפייסבוק שלה את עיתון 'הארץ' שכינה בטור את השופט סולברג: "עבריין בינלאומי", רק בגלל שפסק לטובת הרבנות • שקד: "עיתון 'הארץ' הוא שופר של הסתה, עמוס שוקן, הסר את החרפה"
יוני גרין
ד' סיון התשע"ו / 10.06.2016 10:42

שרת המשפטים יוצאת בפוסט שפרסמה הבוקר (שישי) בעמוד הפייסבוק שלה נגד ‘הארץ’ והמו”ל של העיתון עמוס שוקן.

זאת לאחר שעיתונאי ‘הארץ’ אורי משגב פרסם הבוקר טור משתלח, תחת הכותרת “עבריין בינלאומי בבית המשפט העליון’,  בשופט בית המשפט העליון נעם סולברג, על שהתנגד השבוע, יחד עם עמיתו אליקים רובינשטיין, לקיומה של כשרות אלטרנטיבית מלבד זו הממלכתית של הרבנות הראשית.

“שני השופטים ששימרו את הכוח המשחית בידי הרבנות היו אליקים רובינשטיין ונעם סולברג. שניהם חובשי כיפה, דתיים אורתודוקסיים, שצמחו והתפתחו בדרך המלך של הציונות הדתית”, כותב משגב.

לדבריו, נתנו לחתולים לשמור על השמנת. ”זה ליהוק מוזר ביותר. ברור שנעשה במכוון. מתוך הנחה שמוטב שדתיים יעסקו בנושאים כאלה”.

משגב כותב עוד: ”הבעיה עם סולברג, אין דרך פתלתלה לומר זאת, היא שהוא מתנחל. הוא מתגורר באלון שבות, התנחלות המצויה בלבו של גוש עציון ובלב הקונצנזוס, חמש דקות מירושלים, ועדיין — מעבר לקו הירוק. אלון שבות נבנתה על שטח כבוש”.

עיתונאי ‘הארץ’ קובע כי סולברג נוטל חלק פעיל במעשה עברייני: ”הוא שותף לדבר עבירה. הוא, בהגדרה, עבריין”.

בעקבות הדברים החריפים, כתבה שרת המשפטים איילת שקד: “הסתה הפרועה של ‘הארץ’ נגד שופטי בית המשפט העליון.

“עיתון הארץ מתגלה לא כעיתון שמאלני לאנשים שחשים עצמם ‘חושבים’. לא מגן על היכל הצדק ולא נעליים. הוא שופר של הסתה. מה שמעביר אותו על דעתו זה שאחד משופטי העליון גר, לא עלינו, בישוב ביהודה ושומרון.

“פתאום, כשאותו שופט, מעז לפסוק על פי עמדותיו המקצועיות בניגוד לתפיסת העולם של הארץ, ‘עיתון הצדק’ לא בוחל במילים כדי להכפיש שופט בית משפט עליון. ‘עבריין בינלאומי’ קוראים לו במאמר פובלציסטי בהארץ”.

שקד הוסיפה: “הפלורליזם בגרוש של הארץ מסתיים היכן שחולקים על דעותיו, גם אם מדובר בבית המשפט העליון. לא אתן יד להשתלחות אישית בשופטים. אני פונה לעמוס שוקן, הסר את החרפה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות