בג”ץ קבע: צעדת ‘ריקודגלים’ תעבור דרך הרובע המוסלמי – אבל מוקדם

היערכות שיא בירושלים לקראת מצעד הדגלים המסורתי, שצפוי להתקיים השנה בסמוך לתחילת צום הרמדאן • בשל החשש מחיכוכים בין הצועדים לבין אלפי מוסלמים שיעשו דרכם להר הבית קבע בג"ץ: עד 19:30 יצטרכו הצועדים לפנות את רחוב הגיא • עמותת 'עם כלביא', המארגנת את האירוע בתגובה: "שופטי בג"ץ קבעו שהרמדאן חשוב יותר מיום ירושלים"
חיים טוויל
כ"ח אייר התשע"ו / 05.06.2016 08:49

את עיקר תשומת הלב ביום ירושלים ממקד מצעד הדגלים המסורתי – הריקודגלים – שייערך אחר הצהריים (ראשון), ערב כניסת צום הרמדאן, אז גם אלפי מתפללים מוסלמים צפויים לצעוד באזור.

בעקבות החשש מחיכוכים, החליטה משטרת מחוז ירושלים להקדים בשעה את המצעד. עם זאת, המסלול הרגיל של המצעד לא השתנה והוא יעבור כמתוכנן גם ברובע המוסלמי.

כוחות גדולים מאוד של משטרה צפויים לאבטח את הצועדים ולשמור על הסדר, תוך דגש על ציר הצעידה בתוך העיר העתיקה.

מעל לאלף שוטרים, גלויים וסמויים, יתפרסו ברחבי העיר בכדי לשמור על הסדר. “המשטרה תגלה אפס סובלנות כלפי כל גילוי של אלימות פיזית או מילולית, תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כנגד מפרי הסדר ופורעי החוק ותדאג למצות עמם את מלוא חומרת הדין”, נמסר מהמשטרה לקראת מצעד הדגלים.

בשבועות האחרונים פעלו מספר ארגונים, ביניהם ארגון השמאל הקיצוני ‘עיר עמים’, במטרה למנוע את מעבר המצעד ברובע המוסלמי.

שופטי בג”ץ – המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין והשופטים חנן מלצר ויורם דנציגר –  דנו הבוקר בעתירה נגד תוואי הריקודים בצעדת הריקודגלים המסורתית.

העותרים טענו כי מעבר הצעדה ברובע המוסלמי בעייתי במיוחד השנה, מאחר שהערב הוא גם היום הראשון של חודש הרמדאן.

לאחר דיון ממושך השופט אליקים רובינשטיין הכתיב את ההחלטה, המקבלת את הצעת המדינה, לפיה הצעדה תוקדם לשעה 17:15, וכי החל מהשעה 18:15 לא תותר כניסת צועדים משער שכם, ועד לשעה 19:00 יהיה חלקו של רחוב הגיא משער שכם ועד צומת המג’לס ריק מצועדים.

מעמותת עם כלביא המארגנת את האירוע נמסר בתגובה: “ברך ה’ גם השנה נצעד ביום ירושלים לעיר העתיקה מכל עבריה ונאחד אותה עם דגלי ישראל. יחד עם זאת ההחלטה להפוך את רחוב הגיא לנקי מיהודים ארבעים דקות לפני שבכלל נדע אם הרמדאן המוסלמי מתחיל, היא מקוממת.

“בג”ץ קבע שהרמדאן חשוב יותר מיום ירושלים והתוצאה המעשית והכואבת של ההחלטה היא מניעה מאלפי צועדים לעבור דרך שער שכם.

“אנו קוראים לציבור להמשיך במסורת ולבוא להביע את אהבתו לירושלים ביום חגה. אנו מבקשים מהציבור להישמע להוראות הסדרנים והמשטרה”.

 אלה יהיה הסדרי התנועה:

• בין השעות 15:00-21:00 – ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים וכן הצירים המובילים אליהם: בצלאל, המלך ג’ורג’, קרן היסוד, אגרון, יצחק קריב, שלמה המלך, דוד המלך, חטיבת ירושלים, סולטאן סולימאן, דרך יריחו, מעלה השלום, כביש מספר 1 (מצומת מטה ארצי לכיוון דרום), דרך חברון ממרים החשמונאית. למידע נוסף יש לפנות למוקד עיריית ירושלים 106.

• תחבורה ציבורית תתנהל בצירים חלופיים. למידע נוסף יש לפנות למוקד אגד 2800*.

 בשל הילולת שמואל הנביא אשר מתקיימת מאז אמש בקבר שמואל הנביא ותימשך עד יום שני, ייסגרו לתנועה הצירים המובילים אל האתר וההגעה לאזור תתאפשר באמצעות קווי שירות סדירים והיסעים. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות