יהודה גליק הצהיר אמונים בכנסת ובירך ‘שהחיינו’ בקול רועד • צפו

חבר הכנסת החדש של סיעת הליכוד הצהיר אמונים ונשא נאום מרגש, בו דיבר על ניסיון ההתנקשות, סיפר על משפחתו - ועל הדרך שעבר עד שהגיע ליום הזה
נחמן גור
י"ז אייר התשע"ו / 25.05.2016 13:55

יהודה גליק, חבר הכנסת החדש של סיעת הליכוד, נשבע היום בצהרים (רביעי) אמונים.

בנאום מרגש, כשהוא על סף דמעות, בירך גליק בברכת “שהחיינו”, ולאחר מכן דיבר על ניסיון ההתנקשות וסיפר על משפחתו ועל הדרך בה עבר על מנת להגיע ליום הזה.

“הנה אני חי פיזית, והקב”ה ממלא אותי בחיות, ברצון לעשייה”, אמר. “אני מבקש להודות לכל עם ישראל. עצם העמידה שלי כאן אומרות שהתפילות התקבלו” .

גליק סיפר על אביו  שעלה ארצה היה חלק מצוות מחקר מתקדם מאוד, שזכה בפרס נובל לרפואה – והסביר מדוע לא הגיע אל טקס ההשבעה של בנו: “אבי לא נמצא כאן כעת, הוא נמצא במרכז הרפואי בסורוקה. הוא ממשיך להתנדב בגיל 84.

“במשפחתנו יודעים כי אם יש ברית או בר מצווה, ויש לו טיפול, הוא לא יגיע. כפי שאמר לי – האישה שמחכה לתור כמה שבועות, לא אשמה שהבן שלי נהיה חבר כנסת. אבי מעולם לא שבת, מעולם לא קיבל תשלום”.

גליק אמר עוד בנאומו: “כאדם מאמין, ברור לי שאין מקריות בעולם. אנחנו ביום האחרון של הימים שבהם מתו תלמידי רב עקיבא וכעת אנחנו שומעים קולות כאילו אנחנו לא נוהגים כבוד. אני פונה לעצמי, עם כניסתי למשכן, שעליי להקפיד לנהוג בכבוד חבריי. אני מתפלל שאזכה לכך. אני מקווה שהקב”ה ייתן בי הכנעה וענווה. לתת בהם אמון בצדקת דרכם, לכבד, להקשיב ולנסות להבין אותם”.

אתמול עוד טרם היה ברור האם גליק יוכל להישבע אמונים היום, משום שהיה עליו לוותר על אזרחותו האמריקנית. הבוקר בוצעה הפרוצדורה ומעתה הוא אזרח ישראלי בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות