ח”כ זהבה גלאון תקפה את ליברמן: “סוכן זר ישב במשרד הביטחון”

במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת על 'חוק העמותות' התעמתו ח"כים מהאופוזיציה עם ח"כ הקואליציה • במענה על הטענה כי נציגי עמותות השמאל מהווים סוכנים זרים - עקצה גלאון את ליברמן • מיכל רוזין ממרצ הטיחה באורן חזן:"חצוף"
נחמן גור
י"ז אייר התשע"ו / 25.05.2016 12:22

ועדת חוקה של הכנסת החלה לדון הבוקר (רביעי) בהצעת חוק חובת גילוי לגבי מי שנתמך על ידי ישות מדינית זרה. המווק מוכר יותר בכינוי “חוק העמותות”.

הצעת החוק הממשלתית, ביוזמת שרת המשפטים איילת שקד, קובעת כי כל עמותה שמקבלת מימון ממדינה זרה בהיקף של יותר מ-50% מהתקציב תצטרך לציין את זהות המדינות התורמות בכל פרסום או נייר עמדה שלה.

ההצעה אושרה בקריאה ראשונה בחודש פברואר האחרון, והוועדה דנה היום גם בשתי הצעות חוק פרטיות נוספות, של ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מהבית היהודי וח”כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו, הצפויות להתאחד עמה.

הדיון הסוער בוועדה לווה בוויכוחים בין יו”ר הועדה ח”כ ניסן סלומינסקי לבין חברי הכנסת מיקי רוזנטל ואוסאמה סעדי.

במענה על הטענה כי נציגי עמותות השמאל מהווים סוכנים זרים, הגיבה יו”ר מרצ, ח”כ זהבה גלאון: “סוכן זר עומד לשבת במשרד הביטחון”.

דבריה של חברת הכנסת נאמרו בעקבות ההודעה על סיום המשא ומתן הקואליציוני וההסכם שהושג להרחבת הממשלה בין הליכוד לאביגדור ליברמן.  גלאון טענה בעבר כי יו”ר ישראל ביתנו משמש “סוכן זר של ממשלת אזרבייג’ן”.

במהלך הדיון נכנס ח”כ אורן חזן לחדר הדיונים ואמר: “אותי לא מעניין זכויות אדם ולא דמוקרטיה, אותי מעניין העם היהודי קודם כל”.

במהלך הדיון קרא חזן הערות ביניים שונות שגרמו לצעקות, וח”כ מיכל רוזין ממרצ הטיחה בו:”חצוף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זהבה החלודה גלון.
    25/05/2016 12:48
    זולטן
  1. על שר הביטחון מר אביגדור ליברמן מוטלת חובה לתבוע את זהבה גלון על האשמות שווא באומרה שהוא “סוכן זר” של הרוסים. עד כמה ועד לאן יכולים לרדת שונאי ישראל בוגדנים כמו הקלון הזו?