נתניהו על דו”ח ‘ביביטורס’: “ההר הוליד עכבר. שום דבר בלתי חוקי”

ראש הממשלה מגיב לדו"ח על פרשת 'ביביטורס' ורומז לרדיפה אישית: "הניסיון להחיל רטרואקטיבית על נתניהו, ורק על נתניהו, כללים שנקבעו אחר כך אינו ראוי. התחושה היא שמדובר בדין מיוחד לנתניהו, ודין אחר לכל היתר"
נחמן גור
ט"ז אייר התשע"ו / 24.05.2016 16:32

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אחר הצהרים (שלישי) לדו”ח מבקר המדינה שהתפרסם  באופן רשמי, ואומר כי לא עולים ממנו ממצאים דרמטיים שיכולים להדביק לו ולרעייתו חשדות פלילים. נתניהו גם  רומז לרדיפה אישית.

מהדו”ח – בו הוקדש פרק מיוחד לפרשה שזכתה לכינוי ‘ביביטורס’, ועסקה במימון נסיעותיו של בנימין נתניהו לחו”ל בתקופת היותו שר האוצר בממשלת שרון – עולה, כי המבקר העביר ליועץ המשפטי לממשלה במהלך שנת 2015 חומרים נוספים המעלים חשדות למימון כפול של נסיעות נתניהו לחו”ל באותה תקופה.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הנחה את המשטרה לבדוק את החומרים שהועברו למשרדו.

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה:

“אחרי שנים של כותרות מפוצצות ופרסומים בהיקף אדיר מתברר שההר הוליד עכבר. בנסיעותיו של מר נתניהו לא היה שום ניגוד עניינים, שום מימון כפול ושום דבר בלתי חוקי.

היועץ המשפטי לממשלה כבר בדק את החומר שהעביר אליו המבקר ב-2013 וקבע שאין שום סיבה לפתוח בחקירה. אנו משוכנעים שכך יהיה גם עם הספיח שהועבר אליו ב-2015.

מבקר המדינה קובע שנתניהו נהג בדיוק כמו שרים אחרים ושבאותה תקופה עדיין לא נקבעו הכללים לנסיעות שרים.

הכללים לגבי נסיעות שרים נקבעו רק ב-2008, בעוד שהדוח מתייחס לתקופה עד 2005. הניסיון להחיל רטרואקטיבית על נתניהו, ורק על נתניהו, כללים שנקבעו אחר כך אינו ראוי. התחושה היא שמדובר בדין מיוחד לנתניהו, ודין אחר לכל היתר.

גברת נתניהו הצטרפה לנסיעותיו של בעלה כמקובל לגבי רעיות ראשי ממשלה לשעבר ולעתים גם לרעיות שרים. הגופים החיצוניים שהזמינו את נתניהו הם גופים ציבוריים כמו הבונדס, השדולה לטובת ישראל בבריטניה, מוסדות חינוך וכדומה.

נסיעות אלה היו חשובות למדינת ישראל. במהלכן גייס מר נתניהו עשרות מיליוני שקלים לטובת המדינה, התראיין עשרות פעמים בתקשורת הבינלאומית והופיע בפני גופים ציבוריים רבים לטובת ההסברה הישראלית.

משך שנים ארוכות סורקים את נתניהו ורעייתו במסרקות ברזל ולא מוצאים כלום – כי אין כלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות