פרשת ‘ביביטורס’: “סורקים את נתניהו ורעייתו במסרקות ברזל ולא מוצאים, כי אין כלום”

יום לפני שמבקר המדינה מפרסם דוח על פרשת 'ביביטורס' בודקת המשטרה האם יש בסיס לפתוח בחקירה פלילית בעקבות הממצאים • בבדיקה: חשד למימון כפול של נסיעות ושימוש בנקודות בונוס לנסיעות פרטיות • מטעם נתניהו נמסר לחרדים 10: "לא נפל כל דופי ולא היה שום מימון כפול"
נחמן גור ושרי רוט
ט"ז אייר התשע"ו / 23.05.2016 22:53

פרשת ‘ביביטורס’ חזרה לבדיקה למשטרה: מחר (שלישי), לאחר דיונים משפטיים ובדיקה ממושכת, יפרסם מבקר המדינה את הדוח השנתי – ובו פרק מיוחד העוסק בפרשה שזכתה לכינוי ‘ביביטורס’.

במסגרת הפרשה נבדקו טיסות של בנימין נתניהו ומשפחתו בתקופת כהונתו כשר אוצר וחבר כנסת בממשלת שרון, ובעיקר בין השנים 2003-2005.

בחדשות 2 דווח הערב, כי המשטרה חידשה את בדיקתה בעניין – בדיקה שנועדה לקבוע אם יש בסיס לפתוח בחקירה פלילית מלאה בפרשה.

נושא נסיעותיו של נתניהו כבר נבדק במשטרה בעבר, אך בעקבות ההתפתחויות בפרשה הטיפול בנושא חזר לטיפול אגף החקירות.

שני נושאים עיקריים נבדקים כעת: חשד למימונים כפולים לנסיעותיו של נתניהו, מה שאפשר לכאורה לממן גם את הנסיעות של משפחתו,  ושימוש שנעשה על פי החשד בנקודות הבונוס – האם הם נוצלו למטרות פרטיות של משפחת נתניהו. נושאים אלו אינם מופיעים בדוח, כי הם נבדקים ביחידת להב 433 במשטרה.

כמו כן נבדק האם חלה התיישנות על חשדות אלו: פרק הזמן להתיישנות בעבירות אלו הוא 10 שנים אך ייתכן שיהיה ניתן להשתמש בסעיף של ‘התמשכות החקירה’. מדובר בנושא משפטי סבוך, שדומה לפרשת ראשונטורס של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

דוברת אגף החקירות בתגובה: “איננו מאשרים או מכחישים את המידע”.

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר הערב לחרדים 10: “בנסיעותיו של מר נתניהו לא נפל כל דופי ולא היה שום מימון כפול.

“היועץ המשפטי לממשלה כבר בדק את הדברים והגיע למסקנה שאין כל סיבה לפתוח בחקירה על סמך החומר שהובא לידיעתו ב-2013. אנו משוכנעים שכך יהיה גם עם הספיח שהועבר אליו ב-2015.

“משך שנים ארוכות סורקים את נתניהו ורעייתו במסרקות ברזל ולא מוצאים כלום – כי אין כלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות