בנט מסביר: מדוע הוחלט דווקא כעת להציב דרישות לייעול הקבינט?

"חברי קבינט לא עוברים כל הכשרה או הכנה. אי אפשר שהשרים ירדו לשטח בשביל מידע" • "צריך להיענות לדרישה. אם ייענו - תהייה ממשלת 66. אם לא - נישאר עם 61"
נחמן גור
ט"ז אייר התשע"ו / 24.05.2016 09:47

יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט הסביר הבוקר (שלישי), בראיון שהעניק לגלי צה”ל, מדוע הוא מציג דווקא כעת את הדרישות לבצע רפורמה בקבינט המדיני-ביטחוני.

”קרו שני דברים: הגיעו לקחי מבצע ‘צוק איתן’ שרק חידדו את הצורך לבטל את המידור, והשני, איבדנו אדם מאד מנוסה וותיק, בוגי יעלון.  אמנם היו מחלוקות אבל הוא היה מאגר אדיר של ידע – מה שמעצים את האחריות שלנו”.

לדבריו, “אני כבר שנתיים וחצי מבקש מראש הממשלה ששרי הקבינט לא יהיו ממודרים, ידעו את האינפורמציה, שהשרים אשר שולחים חיילים לקרב יהיו כשירים לקבל החלטות. מפקד מחלקה בצבא עובר קורס קצינים, ואילו חברי קבינט, מפקדיהם, לא עוברים כל הכשרה או הכנה”.

בנט הדגיש: “איני מבקש תפקיד או תקציב. אני מבקש להציל את אזרחי ישראל… בצוק איתן היינו כחוט השערה מלהותיר את יישובי עוטף עזה חשופים לפעולת מגה-טרור. אי אפשר שהשרים ירדו לשטח ויגיעו בעצמם כדי לקבל מידע, ככה לא מנהלים מלחמה. הם צריכים לקבל אותו באופן מסודר. לו אני בנעליו (-של  נתניהו)  הייתי הראשון לחזק את הקבינט”.

בנט סירב להעריך האם בסופו של יום דרישתו תיענה והממשלה תורחב. “צריך להיענות לדרישה. אם ייענו – תהייה ממשלת 66. אם לא  – נישאר עם 61”, שיגר איום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות