נגד הגר”ד לאו: הממשלה אישרה את מינוי משה דגן למנכ”ל הרבנות הראשית

יש מנכ״ל חדש לרבנות הראשית לישראל: משה דגן, ששימש עד כה כסמנכ״ל במשרד לשירותי דת • המינוי גרם לקרע בין הרבנים הראשיים, הראשל"צ הגר"י יוסף והגר"ד לאו
אריה ריבקינד
כ"ו ניסן התשע"ו / 04.05.2016 11:48

 הממשלה אישרה היום (רביעי) את הצעתו של השר לשירותי דת ח״כ דוד אזולאי למנות את משה דגן למנכ״ל הרבנות הראשית לישראל. 

המינוי מתבצע לאחר שוועדת האיתור בראשותו של מנכ״ל המשרד לשירותי דת והמנכ״ל בפועל של הרבנות הראשית, עו״ד עודד פלוס, המליצה לשר על מינוי דגן לתפקיד.

המינוי של משה דגן לתפקיד גרם לקרע בין הרבנים הראשיים, הראשל”צ הגר”י יוסף והגר”ד לאו.

זאת כיוון שזהות מנכ”ל הרבנות נקבעה עד היום על ידי הרבנים הראשיים. אלא שכעת, כך טענו מקורבים לרב לאו, דרעי ואנשיו ביצעו מחטף, מבלי להגיע להסכמות.

גורמים בסביבתו של הגר”ד לאו טענו: “מדובר בצעד חסר תקדים שממנים מנכ”ל בלי הסכמה של הרב הראשי. מעולם לא היה דבר כזה. אפילו הבית היהודי לא העז למנות מנכ”ל בלי הסכמה”.

משה דגן בן 45, נשוי פלוס 8 תושב ירושלים. בעל תואר שני במשפטים ותואר ראשון בהצטיינות במינהל עסקים (BA) במכללה למינהל בראשון לציון.

הוא בעל תעודת סמיכה להוראה ‘יורה יורה’  מבית המדרש לרבנים ודיינים.

החל משנת 2012 הוא מכהן סמנכ”ל בכיר לשירותי דת. הוא  הגיע למשרד לשירותי דת לאחר שורה של תפקידים בנציבות מס הכנסה, ביניהם מנהל תחום תפעול וגובה ראשי.

השר אזולאי הגיב לאחר המינוי: ״אני מברך את משה דגן, מי ששימש כסמנכ״ל בכיר במשרד לשרותי דת, שיצליח באתגר החשוב בתפקידו כמנכ״ל הרבנות הראשית ויזכה להאהיב את מוסד הרבנות על הציבור בישראל״.

עו״ד עודד פלוס מנכ״ל המשרד לשירותי דת אמר: ״אני שמח על מינויו של משה לתפקיד המאתגר. אני מאחל לו הצלחה רב וכמובן שאנו נסייע בכל שיידרש כדי לקדם את הרבנות הראשית ואת שירותי הדת בישראל״

דגן ייכנס לתפקידו כבר ביום ראשון הקרוב. בשנתיים האחרונות לא היה מנכ״ל קבוע למשרד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות